«7600 lokomotora (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    (Orria sortu da. Edukia: thumb | 600px | right | 7301 lokomotora egin berritan (1931) ==Lokomotoren premia== Espainiako gerra bukatu eta...)
     
    No edit summary
    1. lerroa: 1. lerroa:
    [[Fitxategi: 7301_lokomotora._Egin_berritan_(1931).png | thumb | 600px | right | 7301 lokomotora egin berritan (1931)]]
    [[Fitxategi: 7301_lokomotora._Egin_berritan_(1931).png | thumb | 600px | right | 7301 lokomotora egin berritan (1931)]]


    ==Lokomotoren premia==
    ==Lokomotora berrien premia==
    Espainiako gerra bukatu eta gero, eta batez ere bigarren mundu gerra ostean, Espainia isolatuta geratu zen: lehengai eskasia alde batetik, eta bestetik makinak eta ekipo-ondasunak inportarzeko zailtasunak. Horregatik RENFEk, 1941 urtean sortua, lokomotora berriak egiterakoan gerra aurreko teknologia erabiltzen hasi zen edota, kasu onenean, mekanika aldea bertan eginez eta alde elektrikoa atzerrian erosita.  
    Espainiako gerra bukatu eta gero, eta batez ere bigarren mundu gerra ostean, Espainia isolatuta geratu zen: lehengai eskasia alde batetik, eta bestetik makinak eta ekipo-ondasunak inportatzeko zailtasunak. Horregatik RENFEk, 1941 urtean sortua, lokomotora berriak egiterakoan gerra aurreko teknologia erabiltzen hasi zen; edota, kasu onenean, mekanika aldea bertan eginez eta alde elektrikoa atzerrian erosita.  


    1o40 hamarkada bukaeran arzerriko teknologia eskuratzeko aukerak agertu zirenean, batzorde teknikoak eratu ziren Europako eta Estatu Batuetako lokomotora elektrikoak aztertzeko, Berreraikuntzarako Plan Orokorrarako<ref>RENFE. Plan General de Reconstrucción (1949).</ref> egokienak aukeratzeko.
    1940 hamarkada bukaeran atzerriko teknologia eskuratzeko aukerak zabaldu zirenean, batzorde teknikoak eratu ziren Europako eta Estatu Batuetako lokomotora elektrikoak aztertu eta Berreraikuntzarako Plan Orokorrerako<ref>RENFE. Plan General de Reconstrucción (1949).</ref> egokienak aukeratzeko.




    ==7600 Alsthom lokomotorak==
    ==7600 Alsthom lokomotorak==
    1950ko urtarrilak 12an RENFEk eta Frantziako Alsthom<ref>Société Genérale de Constructions Electriques et Mécaniques - Alsthom.</ref> enpresak kontratua sinatu zuten, RENFEk 60 lokomotora Espainian eraikitzeko Alsthom-en teknologia erabiliz.
    Azterketa horien ondorioz, 1950ko urtarrilak 12an RENFEk eta Frantziako Alsthom<ref>Société Genérale de Constructions Electriques et Mécaniques - Alsthom.</ref> enpresak kontratua sinatu zuten, Alsthom-en teknologia erabiliz RENFEk 60 lokomotora Espainian eraiki ahal izateko.


    RENFEk hainbat enpresa azpikontratatu zituen lan honetarako: MACOSA (Material y Construcciones, S.A.), CAF (Compañía Auxiliar de Ferrocarriles), Babcock & Wilcox”, Maquinista Terrestre y Marítima, Compañía de Construcción y Reparación de Buques - Euskalduna, General Eléctrica, CENEMESA, SAPA,  EISA (Experiencias Industriales, S.A.) y SICE (Sociedad Ibérica de Construcciones Eléctricas).
    RENFEk hainbat puntako enpresa azpikontratatu zituen lan honetarako: MACOSA (Material y Construcciones, S.A.), CAF (Compañía Auxiliar de Ferrocarriles), Babcock & Wilcox, Maquinista Terrestre y Marítima, Compañía de Construcción y Reparación de Buques - Euskalduna, General Eléctrica, CENEMESA, SAPA,  EISA (Experiencias Industriales, S.A.) eta SICE (Sociedad Ibérica de Construcciones Eléctricas).


    1951 urteko bukaeran RENFEk eta aipatutako enpresek komenio bat eta hamabi kontratu sinatu zituzten, 60 lokomotorak ekoizteko.
    60 lokomotorak ekoizteko, 1951 urteko bukaeran RENFEk eta aipatutako enpresek komenio bat sinatu zuten, eta hamabi kontratu.




    ==SAPAren kontratua==
    ==SAPAren kontratua==
    1951ko azaroak 29an 8. kontratua sinatu zen, aparellaje elektrikoa hornitzeko (pantografoak, erresistentziak...).
    1951ko azaroak 29an 8. kontratua sinatu zen, aparellaje elektrikoari zegokiona (pantografoak, erresistentziak...).


    Hiru izan ziren sinatzaileak: José María García Lomas y Cossío (RENFEren zuzendari orokorra), Adolfo de Abreu y Guardiola (SAPAren apoderado orokorra) eta José Centaño de la Paz (Aranjuezeko EISAren zuzendari jerentea).
    Hiru izan ziren sinatzaileak: José María García Lomas y Cossío (RENFEren zuzendari orokorra), Adolfo de Abreu y Guardiola (SAPAren apoderado orokorra) eta José Centaño de la Paz (Aranjuezeko EISAren zuzendari jerentea).
    22. lerroa: 22. lerroa:


    ==Lokomotoren ekoizpena==
    ==Lokomotoren ekoizpena==
    Hurrengo urteetan 60 lokomotorak egin ziren eta RENFEri eman: bat 1956 urtean, 19 1957an, 24 1958an, 21 1959an eta azken lauak 1960 urtean.
    Hurrengo urteetan 60 lokomotorak egin eta RENFEri eman ziźkioten: 1956 urtean bat, 19 1957an, 24 1958an, 21 1959an eta azken lauak 1960 urtean.


    1960ko maiatzean RENFEk beste 27 lokomotora egiteko eskaera egin zuen, 1961 eta 1062 urteetan bukatu zirenak.
    1960ko maiatzean RENFEk beste 27 lokomotora egiteko eskaera egin zuen, 1961 eta 1062 urteetan bukatu zirenak.


    Ostera, beste 16 egin ziren 1964 urtean, eta 13 gehiago 1965ean.
    Azkenik, beste 16 egin ziren 1964 urtean, eta 13 gehiago 1965ean.





    00:47, 3 otsaila 2019(e)ko berrikuspena

    7301 lokomotora egin berritan (1931)

    Lokomotora berrien premia

    Espainiako gerra bukatu eta gero, eta batez ere bigarren mundu gerra ostean, Espainia isolatuta geratu zen: lehengai eskasia alde batetik, eta bestetik makinak eta ekipo-ondasunak inportatzeko zailtasunak. Horregatik RENFEk, 1941 urtean sortua, lokomotora berriak egiterakoan gerra aurreko teknologia erabiltzen hasi zen; edota, kasu onenean, mekanika aldea bertan eginez eta alde elektrikoa atzerrian erosita.

    1940 hamarkada bukaeran atzerriko teknologia eskuratzeko aukerak zabaldu zirenean, batzorde teknikoak eratu ziren Europako eta Estatu Batuetako lokomotora elektrikoak aztertu eta Berreraikuntzarako Plan Orokorrerako[1] egokienak aukeratzeko.


    7600 Alsthom lokomotorak

    Azterketa horien ondorioz, 1950ko urtarrilak 12an RENFEk eta Frantziako Alsthom[2] enpresak kontratua sinatu zuten, Alsthom-en teknologia erabiliz RENFEk 60 lokomotora Espainian eraiki ahal izateko.

    RENFEk hainbat puntako enpresa azpikontratatu zituen lan honetarako: MACOSA (Material y Construcciones, S.A.), CAF (Compañía Auxiliar de Ferrocarriles), Babcock & Wilcox, Maquinista Terrestre y Marítima, Compañía de Construcción y Reparación de Buques - Euskalduna, General Eléctrica, CENEMESA, SAPA, EISA (Experiencias Industriales, S.A.) eta SICE (Sociedad Ibérica de Construcciones Eléctricas).

    60 lokomotorak ekoizteko, 1951 urteko bukaeran RENFEk eta aipatutako enpresek komenio bat sinatu zuten, eta hamabi kontratu.


    SAPAren kontratua

    1951ko azaroak 29an 8. kontratua sinatu zen, aparellaje elektrikoari zegokiona (pantografoak, erresistentziak...).

    Hiru izan ziren sinatzaileak: José María García Lomas y Cossío (RENFEren zuzendari orokorra), Adolfo de Abreu y Guardiola (SAPAren apoderado orokorra) eta José Centaño de la Paz (Aranjuezeko EISAren zuzendari jerentea).


    Lokomotoren ekoizpena

    Hurrengo urteetan 60 lokomotorak egin eta RENFEri eman ziźkioten: 1956 urtean bat, 19 1957an, 24 1958an, 21 1959an eta azken lauak 1960 urtean.

    1960ko maiatzean RENFEk beste 27 lokomotora egiteko eskaera egin zuen, 1961 eta 1062 urteetan bukatu zirenak.

    Azkenik, beste 16 egin ziren 1964 urtean, eta 13 gehiago 1965ean.


    Erreferentziak

    1. RENFE. Plan General de Reconstrucción (1949).
    2. Société Genérale de Constructions Electriques et Mécaniques - Alsthom.