«Arkaitzeko tunela (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    (Orria sortu da. Edukia: center | thumb | 600px | Geltokia eta Saciako tunela Soraluzen bi tunel egin dira Komunikabideak. Trenbidea (eu)| tren...)
     
    No edit summary
     
    (Erabiltzaile berak tartean egindako 5 ekarpen ez dira erakusten)
    1. lerroa: 1. lerroa:
    [[Fitxategi: Tren_geltokia._Saciako_tunela.jpg | center | thumb | 600px | Geltokia eta Saciako tunela]]
    [[Fitxategi: Arkaitzeko_tunela_(K._Schlemmer_2011).jpg | thumb | right | 400px | Arkaitzeko tunela. Hegoaldeko ahoa (K. Schlemmer 2011)]]
    Soraluzen bi tunel egin dira [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)| trenarenak]]: [[Geltokiko tunela (eu)|Geltokikoa]] eta Arkaitzekoa.
    Soraluzen bi tunel egin dira [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)| trenarenak]]: [[Geltokiko tunela (eu)|Geltokikoa]] eta Arkaitzekoa.


    Arkaitzeko tunela, izenak esaten duenez, [[Arkaitz baserria (eu)|Arkaitz]] baserriaren ondoan dago, [[Tren geltokia (eu)|tren geltokitik]] Osintxurantz.
    Arkaitzeko tunela, izenak esaten duenez, [[Arkaitz baserria (eu)|Arkaitz]] baserriaren ondoan dago, [[Tren geltokia (eu)|tren geltokitik]] Osintxurantz.


    Tunelak XX metro luze da, trenbide bakarrekoa. Ez zegoen argiztatuta.
    Tunelak 60 metro luze da, trenbide bakarrekoa. Ez zegoen argiztatuta.




    10. lerroa: 10. lerroa:


    {{#display_map:
    {{#display_map:
       |centre = 43.175343, -2.416420
       |centre = 43.171540,-2.411173
       |lines  = 43.176308,-2.413021: 43.175412,-2.412401
       |lines  = 43.170503,-2.407097: 43.170029,-2.406765
                 ~ ~ ~Yellow~ ~8;
                 ~ ~ ~Yellow~ ~8;
       |zoom = 16| height = 600 | type = earth
       |zoom = 16| height = 600 | type = earth
    18. lerroa: 18. lerroa:


    ==Historia==
    ==Historia==
    1888 urtean [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|Durango-Zumarraga trenbidea]] egin zutenean [[Geltokiko tunela (eu)|geltokiko tunela]] eraiki zuten.
    1886-1888 urtetan [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|Durango-Zumarraga trenbidea]] egin zuten, baina orduan trenbideak bertako harkaitza inguratzen zuen.


    Bertatik, trena pasatzeaz gain, oinezkoak ere pasatzen ziren. 1950 hamarkadan, Loralde auzunea sortu zenean, bertakoentzako sarbide onena bihurtu zen, horrek zekarren arrisku handiarekin.
    1910 hamarkadan tarte hori zuzentzea erabaki zuten, trazadura hobetzeko, eta horretarako Arkaitzeko tunela zulatu zuten.


    Gerra garaian, aire bonbardaketak zirenean, babestoki moduan ere erabili izan zen.
    1974 urtean trenbidea bertan behera geratu zenean, bidea nolabait egokitu zuten Osintxuraino, oinezkoentzat eta inguruko ibilgailuentzat. Itokinak zirela eta, tunel barruko lurzorua lokatsaz eta putzuz betera zegoen. Gainera, tunelaren segurtasuna gelro eta eztabaidatuagoa zen.


    1974 urtran trenbidea bertan behera geratu zutenean, errailak kendu eta ibiogaikuentzako libre geratu zen. Azkenik, herriko zeharbide berria<ref>Ezozibidea-geltokia-Olea-Errekalde.</ref> egiteko tunela bota zuten.
    Osintxurako bidegorria egiterakoan trazadura tunel kanpotik egin zuten; hau da, jatorrizko trenbide trazaduratik. Inor barrura ez sartzeko era arriskuak ekiditzeko, tunelaren bi ahoak itxi zituzten bizpahiru metrotako harresiekin.
     
    [[Fitxategi: Tren_geltokia._Planoa_(Pedro_Pintado_Quintana_1925).png | center | thumb | 600px | Tren geltokia eta, ezkerrean, tunela (Pedro Pintado Quintana)]]





    Hauxe da oraingo bertsioa, 17:00, 15 iraila 2019 data duena

    Arkaitzeko tunela. Hegoaldeko ahoa (K. Schlemmer 2011)

    Soraluzen bi tunel egin dira trenarenak: Geltokikoa eta Arkaitzekoa.

    Arkaitzeko tunela, izenak esaten duenez, Arkaitz baserriaren ondoan dago, tren geltokitik Osintxurantz.

    Tunelak 60 metro luze da, trenbide bakarrekoa. Ez zegoen argiztatuta.


    Kokapena

    Mapa kargatzen...


    Historia

    1886-1888 urtetan Durango-Zumarraga trenbidea egin zuten, baina orduan trenbideak bertako harkaitza inguratzen zuen.

    1910 hamarkadan tarte hori zuzentzea erabaki zuten, trazadura hobetzeko, eta horretarako Arkaitzeko tunela zulatu zuten.

    1974 urtean trenbidea bertan behera geratu zenean, bidea nolabait egokitu zuten Osintxuraino, oinezkoentzat eta inguruko ibilgailuentzat. Itokinak zirela eta, tunel barruko lurzorua lokatsaz eta putzuz betera zegoen. Gainera, tunelaren segurtasuna gelro eta eztabaidatuagoa zen.

    Osintxurako bidegorria egiterakoan trazadura tunel kanpotik egin zuten; hau da, jatorrizko trenbide trazaduratik. Inor barrura ez sartzeko era arriskuak ekiditzeko, tunelaren bi ahoak itxi zituzten bizpahiru metrotako harresiekin.


    Erreferentziak