«Azala»: berrikuspenen arteko aldeak

Sorapediatik
No edit summary
No edit summary
(2 erabiltzailek tartean egindako 7 berrikusketa ez dira erakusten)
5. lerroa: 5. lerroa:
!colspan="2" style="background:LimeGreen; color:white" align="left" |<big>Ba al zenekien...</big>
!colspan="2" style="background:LimeGreen; color:white" align="left" |<big>Ba al zenekien...</big>
|-
|-
|colspan="2" style="background:Chartreuse" align="right" |<big>''...Irukurutzeta trikuharriko altxorra ondo gordeta dagoela?</big>
|colspan="2" style="background:Chartreuse" align="right" |<big>''...Soraluzen kamioi eta autobusendako motorrak egin zirela?</big>
|-
|-
| [[Fitxategi: Irukurutzeta_01_(Eusko_Jaurlaritza).jpg | 500px |frameless]] ||  width="600" style="padding:2px 5px" |  
| [[Fitxategi: PACL._Naval-SOMUA_suhiltzaile_kamioia_01.jpg | 500px |frameless]] ||  width="600" style="padding:2px 5px" |  
 
Aurreneko esperientzia automozioan [[Thornycroft lurrin-kamioia (eu)|Thornycroft lurrin-kamioia]] izan zen, 1904 urtean, baina hogeita bost urte geroxeago, [[The Placencia de las Armas Company Limited (eu)|The Placencia de las Armas Company Limited]]-ek berriz parte hartu zuen arlo horretan.<br>
2018ko udazkenean Irukurutzeta trikuharria induskatu dute. Gipuzkoako trikuharri handienetakoa izanik, Aranzadi Zientzia Elkartearen teknikoek tumuluaren neurriak eta egituraren ezaugarriak zehaztu dituzte.
20. hamarkadaren bukaeran lan karga jaisten ari zenez, Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) enpresak, Vickers talde ingelesarenak,  kontratu bat sinatu zuen Frantziako SOMUA enpresarekin, beraien ibilgailu industrialak Espainiako lantegietan ekoizteko, ''Naval-SOMUA'' izenarekin.<br>
 
Ekoizpena Vickers taldearen beste enpresei azpikontratatu zion: ''Astilleros del Nervión'', SECNren Reinosako lantegia eta Soraluzeko Compañía Anónima de Placencia de las Armas.<br>
Ez dakiguna zera da, bertan lurperatuta omen dagoen urrezko kanpaia topa ote duten, 1917 urtean F. de Aritzagak Jose Migel Barandiarani kontatu zion moduan.
Soraluzeko lantegian 4 eta 6 zilindrotako motorrak, diferentzialak eta abiadura-kajak egin ziren. Horretarako, besteak beste, SOMUA etxeko taladro erradialak erabiltzen ziren. 1932ko martxoan [[Fabrika zaharra (eu)|Fabrika zaharra]] prestatu zuten motorren saiakerak egiteko.<br>
 
Motorrak gasolinazkoak ziren, eta bi modelo zeuden, 4 zilindrotakoa (22 HP/ zaldi fiskal) eta 6 zilindrotakoak (35 HP/ zaldi fiskalak). Bezeroak nahi izanez gero, ibilgailuetan diesel motorra ere ezarri zitekeen.<br>
Urrezko kanpai hori ondo gordeta dago. Behin batean bila joandako gizonek ezin zuten handik atera: barrutik irten zitzaien gizafigurako monstruo batek, buruan adarrak eta ahuntzaren ankak zituela, eragotzi zien eta.
1935 urtean SAPA sortu zenean, SCENrekin zegoen kontratua mantendu zuten, eta ibilgailu industrialen motorrak egiten jarraitu zuten. 1941 urtean, berriz, SECNek eta SAPAk amaiera eman zioten kontratuari.<br>
 
Ekoizpena, batez ere, autobusak eta kamoiak izan ziren. Mota askotako kamioiak: zamakoak, bolketeak, ur-tankeak… eta suhiltzaileentzakoak. Horietako bat Bilbon gordetzen da, Konsoni lantegian.
Soraluzeko historiaurreko istorio gehiago ezagutzeko, sakatu [[Historiaurreko istorioak (eu) | hemen]].
Naval-SOMUAren ibilgailu industrialei buruz gehiago jakiteko, sakatu [[Naval-SOMUA ibilgailu industrialak (eu)|hemen]].
|}
|}



01:29, 12 otsaila 2019(e)ko berrikuspena

Soraluze herriaren enziklopedia, iraganeko eta oraineko gordailu. Ezagutu maitatzeko!

Ba al zenekien...
...Soraluzen kamioi eta autobusendako motorrak egin zirela?
PACL. Naval-SOMUA suhiltzaile kamioia 01.jpg

Aurreneko esperientzia automozioan Thornycroft lurrin-kamioia izan zen, 1904 urtean, baina hogeita bost urte geroxeago, The Placencia de las Armas Company Limited-ek berriz parte hartu zuen arlo horretan.
20. hamarkadaren bukaeran lan karga jaisten ari zenez, Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) enpresak, Vickers talde ingelesarenak, kontratu bat sinatu zuen Frantziako SOMUA enpresarekin, beraien ibilgailu industrialak Espainiako lantegietan ekoizteko, Naval-SOMUA izenarekin.
Ekoizpena Vickers taldearen beste enpresei azpikontratatu zion: Astilleros del Nervión, SECNren Reinosako lantegia eta Soraluzeko Compañía Anónima de Placencia de las Armas.
Soraluzeko lantegian 4 eta 6 zilindrotako motorrak, diferentzialak eta abiadura-kajak egin ziren. Horretarako, besteak beste, SOMUA etxeko taladro erradialak erabiltzen ziren. 1932ko martxoan Fabrika zaharra prestatu zuten motorren saiakerak egiteko.
Motorrak gasolinazkoak ziren, eta bi modelo zeuden, 4 zilindrotakoa (22 HP/ zaldi fiskal) eta 6 zilindrotakoak (35 HP/ zaldi fiskalak). Bezeroak nahi izanez gero, ibilgailuetan diesel motorra ere ezarri zitekeen.
1935 urtean SAPA sortu zenean, SCENrekin zegoen kontratua mantendu zuten, eta ibilgailu industrialen motorrak egiten jarraitu zuten. 1941 urtean, berriz, SECNek eta SAPAk amaiera eman zioten kontratuari.
Ekoizpena, batez ere, autobusak eta kamoiak izan ziren. Mota askotako kamioiak: zamakoak, bolketeak, ur-tankeak… eta suhiltzaileentzakoak. Horietako bat Bilbon gordetzen da, Konsoni lantegian. Naval-SOMUAren ibilgailu industrialei buruz gehiago jakiteko, sakatu hemen.


Zer da Sorapedia? Hemen daukazu aurkezpen bideoa. Begiratu Erabiltzailearen gida Sorapedia erabiltzeko. Eta ekarpenak egiteko Laguntzailearen gida irakurri.

¿Qué es Sorapedia? Aquí tienes el video de presentación. Para utilizar Sorapedia consulta la Guía de utilización. Y si quieres aportar lee la Guía del colaborador.


Gaur egun, 2024eko apirilaren 25, Sorapediak 1.621 sarrera ditu, eta 5.768 fitxategi (batik bat argazkiak).