«7301 lokomotora (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    No edit summary
    No edit summary
     
    (2 erabiltzailek tartean egindako 13 berrikusketa ez dira erakusten)
    1. lerroa: 1. lerroa:
     
    [[Fitxategi: 7301_lokomotora._Egin_berritan_(1931).png | thumb | 600px | right | 7301 lokomotora egin berritan (1931)]]
     
     
     
    Zeukan indarrarengatik ''la leona'' esaten zioten. 1976 urte arte lanean aritu zen, eta gaur egun Madrilgo Trenbide Museoan gordetzen da.
     


    ==Prototipoa==
    ==Prototipoa==
    1930 hamarkadan, Espainiako trenbide konpainia garrantzitsuenek elektrifikatzeko asmoa agertu zuten.
    1930 hamarkadan, Espainiako trenbide konpainia garrantzitsuenek elektrifikatzeko asmoa agertu zuten.


    ''Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España'' enpresak ere bere trenbideak ere elektrifikatu nahi zituen, batez ere tarte gogorrenak, Espainiako Sistema Zentrala zeharkarzen zutenak: Madril-Ávila eta Madril-Segovia.
    ''Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España'' enpresak ere bere trenbideak ere elektrifikatu nahi zituen, eta 7200 serieko lokomotorak erosi zituen (''krokodiloak'').


    Horregatik, SECNri<ref>Sociedad Española de Construcción Naval, artean Vickers talde britaniarrarena zena, Soraluzeko The Placencia de las Armas Company Limited bezela.</ref> lokomotora elektriko indartsu baten prototipoa eskatu zion.
    [[Fitxategi: 7301_lokomotora._Muntaia_Reinosako_lantegian_01_(1930).png | thumb | 300px | left | 7301 lokomotora Reinosako lantegian (1930)]]
    SECNek<ref>Sociedad Española de Construcción Naval, artean Vickers talde britaniarrarena zena, Soraluzeko The Placencia de las Armas Company Limited bezela.</ref> abiadura handiko lokomotora baten prototipoa eskaini zion ''Norte''ri (Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España) tarte gogorrenentzat; hau da, Espainiako Sistema Zentrala zeharkarzen zutenentzat: Madril-Ávila eta Madril-Segovia.


    SECNek Reinosako lantegian montatu zuen prototipoa, eta 1931 urtean eman zion ''Norte''ri. Lokomotorak 1.500 voltiotan lan egiten zuen, eta motorek 3.120 CVtako indarra zuten. Gehiebzko abiadura orduko 110 km-takoa zuen. Espainian inoiz egin den lokomotora astunena (151,6 tonelada) izan zen.
    SECNek Reinosako lantegian montatu zuen prototipoa, eta 1931ko udazkenean ''Norte''ri eman zion. Lokomotorak 1.500 voltiotan lan egiten zuen, eta motorek 2277 kWtako indarra zuten (hau da, 3.120 CV; 7200 seriekoek 2.700 CV). Trakzio indarra 13.800 kg-takoa zuten (7200 seriekoek 13.000 kg). Gehienezko abiadura orduko 110 km-takoa zuen. Espainian inoiz egin den lokomotora astunena (151,6 tonelada) izan zen<ref>[http://ferropedia.es/ Ferropedia].</ref>; 7200 seriekoek, berriz, 145 toneladakoak ziren.
     
    [[Fitxategi: 7301_lokomotora._Muntaia_Reinosako_lantegian_02_(1930).png | thumb | 300px | right | 7301 lokomotora Reinosako lantegian (1930)]]
    Mekanika aldetik 7200 seriekoen oso antzekoa zen, mantenimendua errazteko; baina ardatzeko bi motor zituen: bata izorratu ezkero, ardatza ez zen indarrik gabe geratzen. Trasmisioak Winthertur ziren, garaiko berrienak.


    Tamalez, Errepublika garaian ekonomiak behera egin zuenez, ez zen eskaera gehiagorik izan.
    Tamalez, Errepublika garaian ekonomiak behera egin zuenez, ez zen eskaera gehiagorik izan.
    19. lerroa: 18. lerroa:


    ==Soraluzeko lantegiaren partaidetza==
    ==Soraluzeko lantegiaren partaidetza==
    Lokomotora hone osagaiak Vickers taldearen beste enpresei eskatu zizkien. Hala, ekipo elektrikoak Metropolitan Vickers-enak ziren.
    Lokomotora honen osagaiak Vickers taldearen beste enpresei eskatu zizkien, era denak Espainian egin ziren (barzuk atzerriko patenteak erabiliz). Esateko, ekipo elektrikoak Metropolitan Vickers-enak ziren.


    Beste hainbat osagai Soraluzen egin ziren, [[José Sirvent Dargent (eu)|José Sirvent Dargent]] ardurapean.
    Beste hainbat osagai [[Compañía Anónima Placencia de las Armas (eu)|Compañía Anónima Placencia de las Armas]]-ek Soraluzen egin zituen, [[José Sirvent Dargent (eu)|José Sirvent Dargent]]<ref>Archivo de Sociedad Estatal de Participaciones Industriales (SEPI). José Sirvent Dargent-en curriculum vitae, INIn (Instituto Nacional de Industria).</ref> ardurapean.
     
    La Compañía Anónima de Placencia de las Armas participará en la fabricación de diversos elementos de esta prototipo de locomotora de gran velocidad, ocupándose de ello José Sirvent Dargent (3). Se completará su montaje en los talleres de Reinosa de la SECN.
     
     
    En 1931, la Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España incorporó un ejemplar único de un modelo de locomotora eléctrica a 1.500 voltios, la 7301, construida por la SECN con equipos eléctricos de d como  Fue asignada al depósito de Irún, donde permaneció hasta su retirada del servicio en 1976 (1).




    ==Bizitza==
    ==Bizitza==
    Prestó servicio en las líneas Madrid - Avila - Segovia, Miranda de Ebro a Irún - Hendaya y Miranda de Ebro – Burgos.  (2)
    Hasieran, 7301 lokomotorak Altsasu-Irun trenbidean egin zuen lan, bidaiari trenak mugitzeko, oso emaitza onekin<ref>Resumen de Obras. Sociedad Española de Construcción Naval (SECN 1931).</ref>.


    La leona
    1940 urtean Madrilgo Principe Pío depositora pasa zuten, Madril-Ávila-Segovia trenbidetan lan egiteko.


    Azkenik, 1956 urtean Irungo depositora pasatu izan zuten, Miranda-Irun eta Miranda-Burgos trenbideetan erabiltzeko<ref>100 urte trakzio elektrikoa Euskadiko trenbideeta. Donostia–Hernani trenbidea / El ferrocarril de San Sebastián a Hernani. 100 años de tracción eléctrica en los ferrocarriles de Euskadi. Juanjo Olaizola Elordi (Euskotren 2003).</ref>.


    ==Gaur egun==
    Zeukan indarrarengatik ''la leona'' esaten zioten. Irunen ''la Clipper'' moduan ezagutzen zuten eta Madril inguruan ''la bonita'' (polita).
    Actualmente, se conserva en el Museo del Ferrocarril de Madrid – Delicias.  


    1976 urte arte lanean aritu zen.
    (1) “100 urte trakzio elektrikoa euskadiko trenbideetan  - Donostia – Hernani Trenbidea/El ferrocarril de San Sebastián a Hernani - 100 años de tracción eléctrica en los ferrocarriles de Euskadi” de Juanjo Olaizola Elordi, Euskotren, 2003
    (2) Ferropedia.
    (3) Archivo de Sociedad Estatal de Participaciones Industriales (SEPI) - Curriculum vitae de José Sirvent Dargent en el INI (Instituto Nacional de Industria)


    Argazkiak bi lan hauetatik atera ditut, BNE-n gordetzen direnak, eta horrexegatik jarri dizkiet urteak:
    Oso lokomotora bitxia izan zen: nahiz eta 7200 seriekoak baino indartsuagoa izan, ez zituen pisua-indarra-kontsumoa ratio onak. Gainera, gidatzeko zaila zen, oso; eta mantenimientua ere beste horrenbeste. Arrazoi guzti hauengandik prototipo honek ez zuen segidarik izan<ref>[http://mundo-ferroviario.es/index.php/historia/37050-las-grandes-cocodrilos-ii-la-leona-renfe-7301 Las grandes cocodrilos II]. La leona RENFE 7301.</ref>.


    Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) 1930 
    Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) 1931
    Hemeroteca de Biblioteca Nacional de España (BNE)


    Eta hemen lokomotoraren argazki gehiago.
    [[Fitxategi: 7301_lokomotora._Delicias_geltokian_(Chema_Martinez_1983).jpg | thumb | 800px | center | 7301 lokomotora Madrilgo Delicias geltokian (Chema Martínez 1983)]]
    [http://mundo-ferroviario.es/index.php/historia/37050-las-grandes-cocodrilos-ii-la-leona-renfe-7301 La leona 7301]
    ==Gaur egun==
    Gaur egun Madrilgo Trenbide Museoan<ref>[https://www.museodelferrocarril.org Madrilgo Trenbide Museoa]. Site ofiziala.</ref> gordetzen da, eta erakusgarri dago.





    Hauxe da oraingo bertsioa, 01:16, 2 otsaila 2019 data duena

    7301 lokomotora egin berritan (1931)

    Prototipoa

    1930 hamarkadan, Espainiako trenbide konpainia garrantzitsuenek elektrifikatzeko asmoa agertu zuten.

    Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España enpresak ere bere trenbideak ere elektrifikatu nahi zituen, eta 7200 serieko lokomotorak erosi zituen (krokodiloak).

    7301 lokomotora Reinosako lantegian (1930)

    SECNek[1] abiadura handiko lokomotora baten prototipoa eskaini zion Norteri (Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España) tarte gogorrenentzat; hau da, Espainiako Sistema Zentrala zeharkarzen zutenentzat: Madril-Ávila eta Madril-Segovia.

    SECNek Reinosako lantegian montatu zuen prototipoa, eta 1931ko udazkenean Norteri eman zion. Lokomotorak 1.500 voltiotan lan egiten zuen, eta motorek 2277 kWtako indarra zuten (hau da, 3.120 CV; 7200 seriekoek 2.700 CV). Trakzio indarra 13.800 kg-takoa zuten (7200 seriekoek 13.000 kg). Gehienezko abiadura orduko 110 km-takoa zuen. Espainian inoiz egin den lokomotora astunena (151,6 tonelada) izan zen[2]; 7200 seriekoek, berriz, 145 toneladakoak ziren.

    7301 lokomotora Reinosako lantegian (1930)

    Mekanika aldetik 7200 seriekoen oso antzekoa zen, mantenimendua errazteko; baina ardatzeko bi motor zituen: bata izorratu ezkero, ardatza ez zen indarrik gabe geratzen. Trasmisioak Winthertur ziren, garaiko berrienak.

    Tamalez, Errepublika garaian ekonomiak behera egin zuenez, ez zen eskaera gehiagorik izan.


    Soraluzeko lantegiaren partaidetza

    Lokomotora honen osagaiak Vickers taldearen beste enpresei eskatu zizkien, era denak Espainian egin ziren (barzuk atzerriko patenteak erabiliz). Esateko, ekipo elektrikoak Metropolitan Vickers-enak ziren.

    Beste hainbat osagai Compañía Anónima Placencia de las Armas-ek Soraluzen egin zituen, José Sirvent Dargent[3] ardurapean.


    Bizitza

    Hasieran, 7301 lokomotorak Altsasu-Irun trenbidean egin zuen lan, bidaiari trenak mugitzeko, oso emaitza onekin[4].

    1940 urtean Madrilgo Principe Pío depositora pasa zuten, Madril-Ávila-Segovia trenbidetan lan egiteko.

    Azkenik, 1956 urtean Irungo depositora pasatu izan zuten, Miranda-Irun eta Miranda-Burgos trenbideetan erabiltzeko[5].

    Zeukan indarrarengatik la leona esaten zioten. Irunen la Clipper moduan ezagutzen zuten eta Madril inguruan la bonita (polita).

    1976 urte arte lanean aritu zen.

    Oso lokomotora bitxia izan zen: nahiz eta 7200 seriekoak baino indartsuagoa izan, ez zituen pisua-indarra-kontsumoa ratio onak. Gainera, gidatzeko zaila zen, oso; eta mantenimientua ere beste horrenbeste. Arrazoi guzti hauengandik prototipo honek ez zuen segidarik izan[6].


    7301 lokomotora Madrilgo Delicias geltokian (Chema Martínez 1983)

    Gaur egun

    Gaur egun Madrilgo Trenbide Museoan[7] gordetzen da, eta erakusgarri dago.


    Erreferentziak

    1. Sociedad Española de Construcción Naval, artean Vickers talde britaniarrarena zena, Soraluzeko The Placencia de las Armas Company Limited bezela.
    2. Ferropedia.
    3. Archivo de Sociedad Estatal de Participaciones Industriales (SEPI). José Sirvent Dargent-en curriculum vitae, INIn (Instituto Nacional de Industria).
    4. Resumen de Obras. Sociedad Española de Construcción Naval (SECN 1931).
    5. 100 urte trakzio elektrikoa Euskadiko trenbideeta. Donostia–Hernani trenbidea / El ferrocarril de San Sebastián a Hernani. 100 años de tracción eléctrica en los ferrocarriles de Euskadi. Juanjo Olaizola Elordi (Euskotren 2003).
    6. Las grandes cocodrilos II. La leona RENFE 7301.
    7. Madrilgo Trenbide Museoa. Site ofiziala.