«PACLren bestelako ekoizpena (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    No edit summary
    No edit summary
     
    (2 erabiltzailek tartean egindako 11 berrikusketa ez dira erakusten)
    1. lerroa: 1. lerroa:
    [[The Placencia de las Armas Company Limited (eu)|The Placencia de las Armas Company Limited]] enpresa armagintzan aritu zen gehien bat, kainoiakmegiten hain zuzen. Hala ere, armagintzarekin zer ikusi zuzena ez zuten hainbat produktu egin zituen, batez ere azken urteetan (1920-1933)
    [[The Placencia de las Armas Company Limited (eu)|The Placencia de las Armas Company Limited]] enpresa armagintzan aritu zen gehien bat, kainoiakmegiten hain zuzen. Hala ere, armagintzarekin zer ikusi zuzena ez zuten hainbat produktu egin zituen, batez ere azken urteetan (1920-1933)


    [[Fitxategi: CAPA._Camión_de_vapor_Thornycroft_.jpg | thumb | right | 400px | Thornycroft lurrin-kamioia]]
    [[Fitxategi: CAPA._Camión_de_vapor_Thornycroft_.jpg | thumb | right | 300px | Thornycroft lurrin-kamioia]]
    ==Thornycroft lurrin-kamioia==
    ==Thornycroft lurrin-kamioia==
    ::<small>''Sarrera nagusia:''</small> [[Thornycroft lurrin-kamioia (eu)|Thornycroft sistemako lurrin-gurdiak]]
    Aurrena 1904 urtean bertan izan zen. Soraluzeko lantegiak J.I. Thornycroft ibilgailu-ekoizlearekin ituna sinatu zuen, [[Thornycroft lurrin-kamioia (eu)|Thornycroft sistemako lurrin-gurdiak]] Espainian egin ahal izateko.
    Aurrena 1904 urtean bertan izan zen. Soraluzeko lantegiak J.I. Thornycroft ibilgailu-ekoizlearekin ituna sinatu zuen, [[Thornycroft lurrin-kamioia (eu)|Thornycroft sistemako lurrin-gurdiak]] Espainian egin ahal izateko.


    Espainiako armadari eskaini zioten, baina produktuak ez zuen arrakastarik izan.


    [[Fitxategi: SECN._Reinosako_lantegia._Prentsa_hidraulikoa_(1921).jpg | thumb | left  | 250px | 100 Tm-ko prentsa (1921)]]
    [[Fitxategi: SECN._Reinosako_lantegia._Labe_elektrikoa_(1921).jpg    | thumb | right | 250px | Labe elektrikoa (1921)]]
    ==Reinosako SECNerako lanean==
    ==Reinosako SECNerako lanean==
    (Bi argazki)
    1918 eta 1919 urteetan SECN<ref>Sociedad Española de Construcción Naval, Vickers talde ingelesarena zen.</ref> Reinosako (Kantabria) lantegia eraiki zuen. Eta hainbat pieza garrantzitsu eskatu zizkion The Placencia de las Armas Company Limited enpresari, biak talde berekoa zirelako<ref>Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN 1918).</ref>.
    1918 eta 1919 urteetan SECN<ref>Sociedad Española de Construcción Naval, Vickers talde ingelesarena zen.</ref> Reinosako (Kantabria) lantegia eraiki zuen. Eta hainbat pieza garrantzitsu eskatu zizkion The Placencia de las Armas Company Limited enpresari, biak talde berekoa zirelako<ref>Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN 1918).</ref>.


    15. lerroa: 20. lerroa:




    [[Fitxategi: PACL._Naval-SOMUA_autobusa_Kordoba-Mendia_(1931).jpg | thumb | left | 300px | Naval-SOMUA autobusa (1931)]]
    ==Naval-SOMUArentzako motorrak==
    ==Naval-SOMUArentzako motorrak==
    [[Fitxategi: PACL._Naval-SOMUA_zabor_kamioia_1_(Blanco_y_Negro_1935).jpg | thumb | right | Naval-SOMUA kamioia <br> (Blanco y Negro 1935)]]
    ::<small>''Sarrera nagusia:''</small> [[Naval-SOMUA ibilgailu industrialak (eu)|Naval-SOMUA ibilgailu industrialak]]
    20. hamarkadaren bukaeran lan karga jaisten ari zenez, SECN enpresak 1929ko martxoaren 17an kontratu bat sinatu zuen Frantziako SOMUA<ref>SOMUA. Société d'Outillage Mécanique et d'Usinage d'Artillerie.</ref> enpresarekin, beraien kamioiak Espainiako lantegietan ekoizteko, Naval-SOMUA izenarekin. 1.932 urtean The Placencia de las Armas Company Limited-eri lana eskeini zioten [[Naval-SOMUA zabor kamioia (eu)|Naval-SOMUA kamioien]] motorrak, diferentzialak eta abiadura-kajak egiteko.
    20. hamarkadaren bukaeran lan karga jaisten ari zenez, SECN enpresak 1929ko martxoaren 17an kontratu bat sinatu zuen Frantziako SOMUA<ref>SOMUA. Société d'Outillage Mécanique et d'Usinage d'Artillerie.</ref> enpresarekin, beraien kamioiak Espainiako lantegietan ekoizteko, Naval-SOMUA izenarekin.
     


    1930 urtean ''Astilleros del Nervión'' enpresak, sei urte lehenago SECNek erosita, 1924 ekoizpenari ekin zion, SECNren Reinosako lantegia eta Soraluzeko Compañía Anónima de Placencia de las Armas-en laguntzaz. Azken finean, denak Vickers-Armstrongen filialak ziren.


    Argazkien iturriak:
    Soraluzen 4 eta 6 zilindrotako motorrak, diferentzialak eta abiadura-kajak egin ziren.  
    Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) 1920 (Labe elektrikoa) Oharra: 1920 urte hau ondo jarrita dago, gertatzen dana da urtekaria 1921 urtean plazaratu zutela.
    Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) 1921 (Prentsa)
    Hemeroteca de Biblioteca Nacional de España (BNE)


    1935 urtean SAPA sortu zenean, SCENrekin zegoen kontratua mantendu zuten, eta ibilgailu industrialen motorrak egiten jarraitu zuten. Bitxikeri gisa, 1937ko abuztuan, gerra garaian beraz, [[Sociedad Anónima Placencia de las Armas (eu)|SAPA]] berak bi kamioi erosi zituen garraio lanerako. Ekoizten ziren bi modelokoak ziren, 4 eta 6 zilindrotakoak, eta matrikulak SS-10258 eta SS-10259 izan zituzten.


    (Reinosako hiru argazki)
    1941 urtean, berriz, SECNek eta SAPAk amaiera eman zioten kontratuari.


    (hamar argazki, horitatik bat motorrena)
    El 7 de octubre de 1929, la Comisión Oficial del Motor y del Automóvil comunicó a la SECN su clasificación como constructor nacional de automóviles, concediéndole, por tanto, el permiso necesario para empezar las fabricaciones en los términos concertados con la casa SOMUA de acuerdo al contrato aprobado por la citada comisión el 17 marzo anterior. (1)
    Serán los Astilleros del Nervión, que habían sido adquiridos a sus propietarios por la SECN en 1924, en colaboración con los talleres de Reinosa y la Compañía Anónima de Placencia de las Armas, los que inicien en 1930 la fabricación de todo género de vehículos industriales con la marca Naval-Somua. La aportación de la firma soraluzetarra será en forma de motores de 4 y 6 cilindros, cajas de velocidad y diferenciales.
    Este primer año de producción se entregaron las siguientes unidades:
    Un camión de carga sobre chasis tipo “J.A.” (cuatro cilindros), para las Minas de Rodalquilar.
    Un camión de carga sobre chasis tipo “J.A.B.” (cuatro cilindros), para la Cerámica de Villaverde.
    Doce autobuses sobre chasis tipo “J.Z.A.” (de seis cilindros), para la empresa Roca, de Barcelona.
    Tres autobuses sobre chasis tipo “J.Z.A.” (cuatro cilindros), para la empresa que explota en Córdoba la línea entre esta capital y la fábrica de SECEM (Sociedad Española de Construcciones Electomecánicas) y de CENEMESA (Constructora Nacional de Maquinaria Eléctrica). (1)
    Posteriormente, en 1931, se entregaron las siguientes unidades de vehículos Naval-Somua:
    Seis camiones volquetes sobre chasis tipo “J.A.” (cuatro cilindros).
    Dos camiones tanque para la Jefatura de Obras Públicas de Albacete sobre chasis tipo “J.A.” (cuatro cilindros).
    Tres camiones con costados abatibles sobre chasis tipo “J.A.” (cuatro cilindros)
    Ocho autobuses para la SATA (Sociedad Anónima de Transportes Automóviles), una filial de SECN, sobre chasis tipo “J.A.” (cuatro cilindros), para Autobuses de Córdoba.
    Un autocar tipo americano de 19 plazas sobre chasis tipo “J.Z.S.A.” (seis cilindros), para la SATA.
    Tres autocares mixtos de 1ª y 2ª clases sobre chasis tipo “J.Z.S.A.” (seis cilindros) para la SATA y otros siete de las mismas clases sobre chasis tipo “J.Z.A.” (cuatro cilindros), también para la SATA.
    Tres autocares mixtos de 1º y 2º clase y furgón sobre chasis tipo “J.Z.A.” (cuatro cilindros), para la SATA.
    (1) Archivo del Museo El Dique de Puerto Real - Libro de Actas nº12 del Consejo de Administración de la SECN - Acta Nº 1.122 del 29/10/1929.
    (2) Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) 1930
    Hemeroteca de Biblioteca Nacional de España (BNE) 
    (3) Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) 1931


    Hemeroteca de Biblioteca Nacional de España (BNE)
    [[Fitxategi: CAPA._Argi_proiektoreak._60_zmtako_proiektorea.jpg | thumb | left | 150px | Argi proiektorea (Autodatos aldizkaria, 1935eko otsaila)]]
    ==EISArendako oinarriak eta motorrak==
    ::<small>''Sarrera nagusia:''</small> [[Argi proiektoreak (eu)| Argi proiektoreak]]
    EISAk<ref>Experiencias Industriales S.A. (Aranjuez)</ref> itsas armadarako argi proiektoreak egiten zituen, batez ere kainoneroentzat eta zenbait minadorentzat.


    Enpresak harreman oso estuak [[The Placencia de las Armas Company Limited (eu)|The Placencia de las Armas Company Limited]]-ekin hasieran, eta [[SAPA (eu)|SAPArekin]] gero. Horregatik argi proiektoreen oinarriak Soraluzko lantegiari eskatu zizkion, baita talde elektrogenoen motorrak, [[Naval-SOMUA ibilgailu industrialak (eu)|Naval-SOMUA]] motakoak.




    [[Fitxategi: 7301_lokomotora._Delicias_geltokian_(Chema_Martinez_1983).jpg | thumb | 600px | center | 7301 lokomotora Madrilgo Delicias geltokian (Chema Martínez 1983)]]
    ==7301 lokomotora==
    ::<small>''Sarrera nagusia:''</small> [[7301 lokomotora (eu)|7301 lokomotora]]


    1930 hamarkadan, Espainiako trenbide konpainia garrantzitsuenek elektrifikatzeko asmoa agertu zuten.
    ''Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España'' enpresak SECNri lokomotora elektriko baten prototipoa eskatu zion, Espainian inoiz egin den lokomotora astunena (151,6 tonelada).


    ==7301 tren makina==
    Lokomotora honen hainbat osagai Soraluzen egin ziren, [[José Sirvent Dargent (eu)|José Sirvent Dargent]] ardurapean.
    En 1931, la Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España incorporó un ejemplar único de un modelo de locomotora eléctrica a 1.500 voltios, la 7301, construida por la SECN con equipos eléctricos de Metropolitan Vickers, como prototipo para la futura electrificación de las líneas de Madrid a Avila y Segovia. Fue asignada al depósito de Irún, donde permaneció hasta su retirada del servicio en 1976 (1).
    Prestó servicio en las líneas Madrid - Avila - Segovia, Miranda de Ebro a Irún - Hendaya y Miranda de Ebro – Burgos. Alcanzaba los 110 km/h de velocidad máxima con una potencia de 3.120 CV, lo que le valió el apelativo de “La Leona”. Ha sido la locomotora más pesada (151,6 toneladas) que ha circulado por las vías de RENFE. (2)
    Actualmente, se conserva en el Museo del Ferrocarril de Madrid – Delicias.
    La Compañía Anónima de Placencia de las Armas participará en la fabricación de diversos elementos de esta prototipo de locomotora de gran velocidad, ocupándose de ello José Sirvent Dargent (3). Se completará su montaje en los talleres de Reinosa de la SECN.
    (1) “100 urte trakzio elektrikoa euskadiko trenbideetan  - Donostia – Hernani Trenbidea/El ferrocarril de San Sebastián a Hernani - 100 años de tracción eléctrica en los ferrocarriles de Euskadi” de Juanjo Olaizola Elordi, Euskotren, 2003
    (2) Ferropedia.
    (3) Archivo de Sociedad Estatal de Participaciones Industriales (SEPI) - Curriculum vitae de José Sirvent Dargent en el INI (Instituto Nacional de Industria)


    Argazkiak bi lan hauetatik atera ditut, BNE-n gordetzen direnak, eta horrexegatik jarri dizkiet urteak:
    Zeukan indarrarengatik ''la leona'' esaten zioten. 1976 urte arte lanean aritu zen, eta gaur egun Madrilgo Trenbide Museoan gordetzen da.


    Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) 1930 
    Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN) 1931
    Hemeroteca de Biblioteca Nacional de España (BNE)


    Eta hemen lokomotoraren argazki gehiago.
    ==Erreferentziak==
    [http://mundo-ferroviario.es/index.php/historia/37050-las-grandes-cocodrilos-ii-la-leona-renfe-7301 La leona 7301]


    [[Kategoria: PACL]]
    [[Kategoria: PACL]]

    Hauxe da oraingo bertsioa, 20:27, 14 otsaila 2019 data duena

    The Placencia de las Armas Company Limited enpresa armagintzan aritu zen gehien bat, kainoiakmegiten hain zuzen. Hala ere, armagintzarekin zer ikusi zuzena ez zuten hainbat produktu egin zituen, batez ere azken urteetan (1920-1933)

    Thornycroft lurrin-kamioia

    Thornycroft lurrin-kamioia

    Sarrera nagusia: Thornycroft sistemako lurrin-gurdiak

    Aurrena 1904 urtean bertan izan zen. Soraluzeko lantegiak J.I. Thornycroft ibilgailu-ekoizlearekin ituna sinatu zuen, Thornycroft sistemako lurrin-gurdiak Espainian egin ahal izateko.

    Espainiako armadari eskaini zioten, baina produktuak ez zuen arrakastarik izan.


    100 Tm-ko prentsa (1921)
    Labe elektrikoa (1921)

    Reinosako SECNerako lanean

    1918 eta 1919 urteetan SECN[1] Reinosako (Kantabria) lantegia eraiki zuen. Eta hainbat pieza garrantzitsu eskatu zizkion The Placencia de las Armas Company Limited enpresari, biak talde berekoa zirelako[2].

    Esateko, altzairu fundizioan jarri zituzten 6 eta 10 toneladatako bi labe elektrikoen hainbat pieza mekanizaktu zituen Soraluzen; labeen galdaragintzaz, berriz, SECNen Sestaoko lantegia arduratu zen.

    Eta 1.000 toneladatako prentsa baten beste piezak ere Soraluzen mekanizatu zituzten; kasu honetan La Maquinista Terrestre y Marítima, Talleres de Deusto, Altos Hornos de Vizcaya era SECNen Ferroleko lantegiekin aritu zen lankidetzan.


    Naval-SOMUA autobusa (1931)

    Naval-SOMUArentzako motorrak

    Sarrera nagusia: Naval-SOMUA ibilgailu industrialak

    20. hamarkadaren bukaeran lan karga jaisten ari zenez, SECN enpresak 1929ko martxoaren 17an kontratu bat sinatu zuen Frantziako SOMUA[3] enpresarekin, beraien kamioiak Espainiako lantegietan ekoizteko, Naval-SOMUA izenarekin.

    1930 urtean Astilleros del Nervión enpresak, sei urte lehenago SECNek erosita, 1924 ekoizpenari ekin zion, SECNren Reinosako lantegia eta Soraluzeko Compañía Anónima de Placencia de las Armas-en laguntzaz. Azken finean, denak Vickers-Armstrongen filialak ziren.

    Soraluzen 4 eta 6 zilindrotako motorrak, diferentzialak eta abiadura-kajak egin ziren.

    1935 urtean SAPA sortu zenean, SCENrekin zegoen kontratua mantendu zuten, eta ibilgailu industrialen motorrak egiten jarraitu zuten. Bitxikeri gisa, 1937ko abuztuan, gerra garaian beraz, SAPA berak bi kamioi erosi zituen garraio lanerako. Ekoizten ziren bi modelokoak ziren, 4 eta 6 zilindrotakoak, eta matrikulak SS-10258 eta SS-10259 izan zituzten.

    1941 urtean, berriz, SECNek eta SAPAk amaiera eman zioten kontratuari.


    Argi proiektorea (Autodatos aldizkaria, 1935eko otsaila)

    EISArendako oinarriak eta motorrak

    Sarrera nagusia: Argi proiektoreak

    EISAk[4] itsas armadarako argi proiektoreak egiten zituen, batez ere kainoneroentzat eta zenbait minadorentzat.

    Enpresak harreman oso estuak The Placencia de las Armas Company Limited-ekin hasieran, eta SAPArekin gero. Horregatik argi proiektoreen oinarriak Soraluzko lantegiari eskatu zizkion, baita talde elektrogenoen motorrak, Naval-SOMUA motakoak.


    7301 lokomotora Madrilgo Delicias geltokian (Chema Martínez 1983)

    7301 lokomotora

    Sarrera nagusia: 7301 lokomotora

    1930 hamarkadan, Espainiako trenbide konpainia garrantzitsuenek elektrifikatzeko asmoa agertu zuten. Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España enpresak SECNri lokomotora elektriko baten prototipoa eskatu zion, Espainian inoiz egin den lokomotora astunena (151,6 tonelada).

    Lokomotora honen hainbat osagai Soraluzen egin ziren, José Sirvent Dargent ardurapean.

    Zeukan indarrarengatik la leona esaten zioten. 1976 urte arte lanean aritu zen, eta gaur egun Madrilgo Trenbide Museoan gordetzen da.


    Erreferentziak

    1. Sociedad Española de Construcción Naval, Vickers talde ingelesarena zen.
    2. Resumen de Obras - Sociedad Española de Construcción Naval (SECN 1918).
    3. SOMUA. Société d'Outillage Mécanique et d'Usinage d'Artillerie.
    4. Experiencias Industriales S.A. (Aranjuez)