«Osintxuko ibilbidea (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    No edit summary
    No edit summary
     
    (Erabiltzaile berak tartean egindako 27 ekarpen ez dira erakusten)
    1. lerroa: 1. lerroa:
    [[Fitxategi: Osintxuko_ibilbidea._Osintxu_(K._Schlemmer_2011).jpg | thimb | right | 400px | Osintxu trenbidetik (K. Schlemmer 2011)]]


    Ibilbide honek Soraluzetik Mekolalderaino eruango gaitu, [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|trenbide zaharraren]] plataforma erabiliz.
    Ibilbide honek Soraluzetik Mekolalderaino eruango gaitu, [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|trenbide zaharraren]] plataforma erabiliz. FEVE<ref>FEVE. Ferrocarriles Españoles de Vía Estrecha.</ref> konpainiak 1967. urtean utzi zion Maltzaga-Zumarraga tren-zerbitzua eskaintzeari. Handik urte batzuetara, 1986an hain zuzen ere, trenbideak Soraluzeko udalerrian zeharkatzen zituen lurrak erosi zizkion Udalak FEVEri.


    Debako bidegorrairen zatia da (Sorlauze-Mekolalde). Elgoibar-Maltzaga eginda dago, Maltzaga-Eibar egiten ari dira, Maltzaga-Soraluze oriandik ez, ;Mekolalde Bergara ezta, Bergaratik Oinatira eta Eskoriatzaraino eginda dago.
    Gipuzkoako Foru Aldundiak Bidegorrien Foru Plana abian jartzearekin batera, trenbidea bidegorri bihurtzeko lanak hasi ziren 2002. urteko amaiera aldera. Bidegorriak mugikortasun jasangarria bultzatzea zuen helburu, herri barruko nahiz herrien arteko joan-etorrietan bizikletaren erabilera areagotzea eta aisialdia, kirola, turismoa eta baserri ingurunearen ezagutza sustatzea.
     
    Soraluze-Mekolalde tarte honek bost bat kilometro ditu, eta etorkizuneko Debako bidegorriaren zatia da, apurka egiten ari dena. Tarte honetaz gain gaur egun Elgoibar-Maltzaga, Bergara-Eskoriatza eta Oñati.Elorregi (San Prudentzio) tarteak eginda daude, eta Maltzaga-Eibar, berriz, lanetan.
     
    Ferrocarriles Vascongados-en bidegorriaren zatia ere bada<ref>[https://www.viasverdes.com/itinerarios/itinerario_imp.asp?id=148 Vía Verde de los Ferrocarriles Vascongados]. Fundación de los Ferrocarriles Españoles.</ref>. Bidegorri honek Maltzagatik Zumarragara joango omen da, eta gehien bat mendi bizikletendakoa da. Beherago dauden argazkiak K. Schlemmer zikloturistak hartu zituen 2011 urtean.
     
    Bidegorriaren ezaugarrien artean aldaparik ia ez daukala da azpimarratzekoa. Hiru metro da zabal tartetik gehienean eta asfaltoarekin ederki jarrita dago. Deba ibaia alde batera daukanez, eta erortzeko arriskurik egon ez dadin, egurrezko hesia dago bidearen zati batzuetan.




    {{#display_map:
    {{#display_map:
                 Geltokia
                 43.174599,-2.411978 ~[[Tren geltokia (eu)            | Tren geltokia]];
                 Ur txetxoa
                 43.171743,-2.407885 ~Gipuzkoako Uren etxetxoa;
                 43.172019,-2.408774~[[Olea baserria (eu)         | Olea]]
                 43.172019,-2.408774 ~[[Olea baserria (eu)           | Olea]];
                 Azkaitzeko tunela
                 43.170284,-2.406833 ~[[Arkaitzeko tunela (eu)        | Arkaitzeko tunela]];
                 Arkaitz baserria
                 43.169131,-2.406169 ~[[Arkaitz baserria (eu)        | Arkaitz]];
                 Bolu errota
                 43.167365,-2.404682 ~[[Mendizabal industrialdea (eu) | Mendizabal industrialdea]];
                 Osintxu
                43.161751,-2.399542 ~[[Bolu errota (eu)              | Bolu mugarria (eta errota)]];
                 Mekolalde geltokia  
                43.160176,-2.402320 ~[[Mendietako iturriak (eu)#Osintxuko bideko iturria | Osintxuko bideko iturria]];
     
                43.156207,-2.404610 ~Muskiritsu erreka;
       |centre = 43.170100,-2.427449
                43.156046,-2.404416 ~Osintxuko Bolu;
       |lines  = 43.174664,-2.412616: 43.174683,-2.412469: 43.175108,-2.412496: 43.175204,-2.412237: 43.174265,-2.411789:
                 43.156661,-2.405382 ~[[Osintxu (eu)|Osintxuko kalea]];
                 43.173717,-2.411735: 43.173048,-2.411145: 43.172845,-2.410641: 43.172567,-2.409187: 43.172238,-2.408597
                43.153976,-2.409261 ~[[Soraluce kooperatiba (eu)    | Soraluce kooperatiba]];
                 43.143468,-2.413096 ~Mekolaldeko aintzinako tren geltokia;
                43.143186,-2.414961 ~Mekolaldeko bus geltokia
       |centre = 43.161034,-2.416363
       |lines  = 43.175204,-2.412237: 43.174265,-2.411789: 43.173717,-2.411735: 43.173048,-2.411145: 43.172845,-2.410641:
                43.172567,-2.409187: 43.172238,-2.408597: 43.171409,-2.407707: 43.169382,-2.406312: 43.167919,-2.405840:
                43.167637,-2.405475: 43.167496,-2.404702: 43.167660,-2.403308: 43.167473,-2.402664: 43.166972,-2.402310:
                43.164515,-2.402589: 43.164100,-2.402331: 43.163724,-2.401806: 43.163599,-2.399992: 43.163192,-2.399316:
                43.162472,-2.399144: 43.161909,-2.399338: 43.161408,-2.399949: 43.161268,-2.400499: 43.160900,-2.400981:
                43.160391,-2.402011: 43.159835,-2.402516: 43.158677,-2.402880: 43.158333,-2.402913: 43.156854,-2.403631:
                43.156134,-2.404565: 43.155985,-2.405337:
                43.155453,-2.407086: 43.155226,-2.407440: 43.153402,-2.409393: 43.152979,-2.409629: 43.150013,-2.410433:
                43.149747,-2.410648: 43.149551,-2.410852: 43.149215,-2.410723: 43.149011,-2.410669: 43.147031,-2.411152:
                 43.145958,-2.411270: 43.145559,-2.411506: 43.144033,-2.412708: 43.142921,-2.413556: 43.143430,-2.414693:
                43.143186,-2.414961
                 ~ ~ ~yellow~ ~4;
                 ~ ~ ~yellow~ ~4;
       |zoom = 15 | height = 600 | type = earth
       |zoom = 14 | height = 600 | type = earth
    }}
    }}




    ==Nola heldu==
    ==Soraluzeko esparruan==
    Geltokitik irten, barne zeharbidetik segi eta, Oleara heltzerakoan, trenbidetik segi.
    Soraluzeko aspaldiko tren geltokitik irtengo gara, barne zeharbidetik Osintxu aldera. Metro batzuk egin eta gero ezkerrera hartuko dugu, trenbide zaharretik.
    Beherago Olearen antepara ikusten da
     
    Metro batzuk aurrerago [[Olea baserria (eu)|Oleako antepara]] ikusteko aukera izango dugu, gaur egun erabiltzen ez dena. Antepara hau betetzeko [[Keixeta erreka (eu)|Keixeta]] erreka erabiltzen zen, bertatik pasatzen dena.
     
    Aurrerago, Deba ibaiaren beste aldean [[Txurruken auzunea (eu)|Txurruken]] auzunea agertzen da, eta atzean [[Salon baserria (eu)|Salon]] eta [[Salonazpi baserria (eu)|Salonazpi]] baserriak, eta [[Sologoen industrialdea (eu)|Sologoen]] industrialdea.


    Aurrerago, eskuman Txurruken auzunea, eta goian Salonazpi eta Salon.
    Aurrerago 1910 hamarkadan zulatutako [[Arkaitzeko tunela (eu)|Arkaitzeko tunela]] albo batean utziko dugu, trenbidearen jatorrizko trazadura, 1888 urtekoaa, erabiltzen. Handik metro batzutara, ezkerrean, [[Arkaitz baserria (eu)|Arkaitz]] baserria zegoen. Arkaitz baserri hau burdinola izandakoa da.


    Segi aurrera, eta Arkaitzeko tuneletik kanpotik pasako gara, tunela egin baino lehenago trazaduratik. Gero, ezkerrean Azkaitz baserria zegoen.  
    Ostean [[Mendizabal industrialdea (eu)|Mendizabal]] industrialdearen ondotik pasatuko gara. Industrialdea trenbidea eta Deba ibaiaren artean dago. Ibaiaren beste aldean, berriz, [[Sologoeneko zentrala (eu)|Sologoeneko zentrala]] ikus daiteke.  


    Aurrerago eskumaldean Mendizabal industrialdea alboan, eta ibaiaren beste aldean Sologoeneko zentrala.
    Industrialdea bukatzerakoan, ezkerrean, [[Zuloaga baserria (eu)|Zuloaga]] baserria ikusiko dugu. Deba ibaiaren beste aldean, berriz, Irukurutzetako biribilla berria dago.


    Segi aurrera, eta industrialdea bukatzeranoan ezkerrera gorago Zuloaga baseria, eta eskuman bestekaldean Irukurutzeta biribilla.
    Handik aurrera, hainbat metrotan, ibaiaren beste aldean, Sologoeneko zentraleko erretena ikus daiteke. Hurrengo errebueltan, Soraluzeko mugan bertan, [[Egotza baserria (eu)|Egotza]] baserrirako errepidea dago. Puntu horretan [[Bolu errota (eu)|Bolu]] errota izan zen, trenbidea egiteko bota zutena.


    Aurrerago, eskuman zentraleko erretena ikus daiteke. Errebueltan, Egotzarako errepidea, Bolu izandakoa eta Mugarri bestekaldean.


    ==Osintxu==
    ==Osintxurainoko bidea==
    Saihesbide azpitik pasa, eta segi aurrera. Osintxura heltzerakoan, eskuman auzuena eliza eta inguruan etxeak. Ezkerrean Boluberri eta Bolu baserriak, eta Muskiritzu erreka, XIX mendean Irukuritzeta-Kortatzar mendilerro osoari ziena ematen ziona.
    [[Egotza erreka (eu)|Egotza]] errekak markatzen du Soraluze eta Bergara udalerrien arteko muga. Punto honetatik aurrera Osintxuko lurretan sartzen ari gara.


    Osintxutik aurrera SOraluze lantegia,  
    Deba ibaiaren beste aldean Mugarri baserria dago. Bertakoa zen Paula Alberdi (''Paulita''), kolpeen kontrako ukenduengatik oso estimatua. Aspaldian kontatzen zutenez, Mugarri baserriko txabolan [[Sorginen istorioak (eu)#Mugarriko sorginak|sorginak biltzen omen ziren]].


    ==Mekolalde==
    Osintxuko saihesbide azpitik pasako gara (iparraldeko muturra), eta aurrera egingo dugu. Metro batzuetara, Deba ibaian, [[Sologoeneko presa (eu)|Sologoeneko presa]] agertuko da, [[Sologoeneko zentrala (eu)|Sologoeneko zentralendako]] ura biltzen duena. Bidearen eta presaren parean [[Mendietako iturriak (eu)#Osintxuko bideko iturria | iturria]] dago, ur ugari eta freskoa ematen duena.
    gero saihesbide azpitik pasa atzera eta Mekolalderaino. Guar egun ez bada ezer antzematen ere, bertan zegoen geltokia, Zumarragakoa eta Gasteizkoa banatzeko.


    Hemendik aurrera bi aukera duade, baina prestatzeke: goiko trena eta beheko trena.
    Osintxu auzunera gerturatzerakoan, Muskiritsu errekaren ezkerrean Bolu eta Bolu-barri baserriak agertzen dira. XIX mendean Muskiritsu erreka honek Irukurutzeta-Kortatzar mendilerro osoari izena ematen zion: [[Muskiritsu mendia (eu) | Muskiritsu mendia]]. Puntu honetan ezkerrera hartu daiteke [[Osintxu. Erroten ibilbidea (eu)|Osintxuko erroten ibilbidearekin]] bat egiteko.
    Esmugan Bolu
    Labaderogainean gaudela, Maltzagarutz hartuko dugu, errekaren ezkerretik (Errabal kaletik) edo eskumatik (Kalebarrenetik). Erreka ondotik jarraituko dugu Igaratera heldu arte (550 m). Eskumatik etorri bagara, Mendiola industrialdera heltzerakoan oinezkoentzako zubia zeharkatuko dugu.


    Igaraten ezkerrera hartuko dugu, Sagar-erreka bidetik gora, San Martzialeko bidegurutzera heldu arte (450 m). Pixka bat lehenago bi baserri zeuden, beraien izenez armagintzakin lotuak: [[Galtzairukoa baserria (eu)|Galtzairukoa]] eta [[Barrena baserria (eu)|Barrena]]. Lehenak zutik dirau, eta bigarrena Tornilleria Oruesagasti dagoen tokian zegoen.
    Gure bidean aurrera eginez, Muskiritsu erreka zeharkatu eta Debaren bestekaldean [[Osintxu (eu)|Osintxu]] auzunea ikusiko dugu, eliza eta guzti. Bertan autobusaren geltokia dago, Soraluzera itzuli nahi bada.




    Esan argazkiak alderantziz hartuta daudela, Antzuolatik etorrita
    ==Mekolalde aldera==
    [http://www.bahntrassenradwege.de/index.php?page=via-verde-de-los-vascongados Bahnstrassenradwege: Antzuola-Soraluze lehengo trenbidetik]
    Osintxutik aurrera, trenbide naharren eta ibaiaren artean, [[Soraluce kooperatiba (eu)|Soraluce kooperatibaren]] lantegia topatuko dugu.


    Soraluceko lantegia atzean laga eta gero Osintxuko saihesbidearen hegoaldeko muturraren azpitik pasako gara.
    Beste ehunka metro egin ostean Mekolaldeko geltokiko trenbide hondatzara helduko gara. Gaur egun ez da aztarnarik geratzen, toki handi laua baizik. Geltoki honetan Maltzagatik zetozen trenak banatzen ziren, zati bat Zumagarrara joateko (''goiko trena'': Ferrocarriles Vascongados) eta bestea Gasteizera (''beheko trena'': The Anglo-Vasconavarro Railroad Company).
    Pixkat aurrerago, araztegi zaharraren aztarnak pasa era gero, Soraluce kooperatibako beste lantegia topako dugu. Aurrera egin beharrean eskumara joko dugu; zubia zeharkatu eta gero, autobusaren geltokira helduko gara, Soraluzera itzultzeko<ref>[https://www.pesa.net/pesa/eu/horarios Pesa autobusak]. Ordutegiak.</ref>.
    Dena dela, nahi izan eta gero aurrera joan daiteke goiko edo beheko trenbideak jarraitzen, edo Soraluzera oinez itzuli.




    ==Irudiak==
    ==Irudiak==
    ::<small>Ondorengo argazkiak [http://www.bahntrassenradwege.de/index.php?page=via-verde-de-los-vascongados Bahnstrassenradwege: Antzuola-Soraluze lehengo trenbidetik] web orrialdetik hartuta daude eta, beraz, ibilbide honen kontrako ikuspegitik aterata daude (hau da, Mekolalde >> Soraluze).</small>
    ''(handiago ikusteko, sakatu gainean)''
    ''(handiago ikusteko, sakatu gainean)''
    <gallery>
    <gallery>
       Osintxuko ibilbidea. Errekaldeko lantegi zaharrak (K. Schlemmer 2011).jpg
       Osintxuko ibilbidea. Errekaldeko_lantegi_zaharrak_(K. Schlemmer 2011).jpg  | Errekaldeko lantegi zaharrak <br> (K. Schlemmer 2011)
       Osintxuko_ibilbidea._Oinezkoen_hasiera_Olean_(K._Schlemmer_2011).jpg
       Osintxuko_ibilbidea._Oinezkoen_hasiera_Olean_(K._Schlemmer_2011).jpg       | Oinezkoen hasiera Olean <br> (K. Schlemmer 2011)
       Osintxuko_ibilbidea._Osintxuko_saihesbidea-iparra_(K._Schlemmer_2011).jpg
       Osintxuko_ibilbidea._Gipuzkoako_Uren_etxetxoa_Olean_(K._Schlemmer_2011).jpg | Gipuzkoako Uren etxetxoa Olean <br> (K. Schlemmer 2011)
       Osintxuko_ibilbidea._Gipuzkoako_Uren_etxetxoa_Olean_(K._Schlemmer_2011).jpg
       Arkaitzeko tunela (K. Schlemmer 2011).jpg                                  | Arkaitzeko tunela <br> (K. Schlemmer 2011)
       Osintxuko_ibilbidea._Osintxuko_aldea_(K._Schlemmer_2011).jpg
      Mendizabal_industrialdea_(K._Schlemmer_2011).jpg                           | Mendizabal industrialdea <br> (K. Schlemmer 2011)
       Osintxuko_ibilbidea._Soraluce_lantegiaren_ingurua_(K._Schlemmer_2011).jpg
       Osintxuko_ibilbidea._Osintxuko_saihesbidea-iparra_(K._Schlemmer_2011).jpg   | Osintxuko_saihesbidea-iparra_(K._Schlemmer_2011)
       Osintxuko_ibilbidea._Mekolaldeko_iragarkia_(K._Schlemmer_2011).jpg
       Osintxuko_ibilbidea._Osintxuko_aldea_(K._Schlemmer_2011).jpg               | Osintxuko aldea <br> (K. Schlemmer 2011)
      Arkaitzeko tunela (K. Schlemmer 2011).jpg       | Arkaitzeko tunela <br> (K. Schlemmer 2011)
       Osintxuko_ibilbidea._Osintxu_(K._Schlemmer_2011).jpg                       | Osintxu trenbidetik <br> (K. Schlemmer 2011)
       Mendizabal_industrialdea_(K._Schlemmer_2011).jpg | Mendizabal industrialdea <br> (K. Schlemmer 2011)
      Osintxuko_ibilbidea._Soraluce_lantegiaren_ingurua_(K._Schlemmer_2011).jpg   | Soraluce lantegiaren ingurua <br> (K. Schlemmer 2011)
       Osintxuko_ibilbidea._Mekolaldeko_iragarkia_(K._Schlemmer_2011).jpg         | Mekolaldeko iragarkia <br> (K. Schlemmer 2011)
    </gallery>
    </gallery>


    76. lerroa: 104. lerroa:


    [[Kategoria: Ibilbideak]]
    [[Kategoria: Ibilbideak]]
    [[Kategoria: Osintxu]]

    Hauxe da oraingo bertsioa, 14:30, 25 urria 2019 data duena

    Ibilbide honek Soraluzetik Mekolalderaino eruango gaitu, trenbide zaharraren plataforma erabiliz. FEVE[1] konpainiak 1967. urtean utzi zion Maltzaga-Zumarraga tren-zerbitzua eskaintzeari. Handik urte batzuetara, 1986an hain zuzen ere, trenbideak Soraluzeko udalerrian zeharkatzen zituen lurrak erosi zizkion Udalak FEVEri.

    Gipuzkoako Foru Aldundiak Bidegorrien Foru Plana abian jartzearekin batera, trenbidea bidegorri bihurtzeko lanak hasi ziren 2002. urteko amaiera aldera. Bidegorriak mugikortasun jasangarria bultzatzea zuen helburu, herri barruko nahiz herrien arteko joan-etorrietan bizikletaren erabilera areagotzea eta aisialdia, kirola, turismoa eta baserri ingurunearen ezagutza sustatzea.

    Soraluze-Mekolalde tarte honek bost bat kilometro ditu, eta etorkizuneko Debako bidegorriaren zatia da, apurka egiten ari dena. Tarte honetaz gain gaur egun Elgoibar-Maltzaga, Bergara-Eskoriatza eta Oñati.Elorregi (San Prudentzio) tarteak eginda daude, eta Maltzaga-Eibar, berriz, lanetan.

    Ferrocarriles Vascongados-en bidegorriaren zatia ere bada[2]. Bidegorri honek Maltzagatik Zumarragara joango omen da, eta gehien bat mendi bizikletendakoa da. Beherago dauden argazkiak K. Schlemmer zikloturistak hartu zituen 2011 urtean.

    Bidegorriaren ezaugarrien artean aldaparik ia ez daukala da azpimarratzekoa. Hiru metro da zabal tartetik gehienean eta asfaltoarekin ederki jarrita dago. Deba ibaia alde batera daukanez, eta erortzeko arriskurik egon ez dadin, egurrezko hesia dago bidearen zati batzuetan.


    Mapa kargatzen...


    Soraluzeko esparruan

    Soraluzeko aspaldiko tren geltokitik irtengo gara, barne zeharbidetik Osintxu aldera. Metro batzuk egin eta gero ezkerrera hartuko dugu, trenbide zaharretik.

    Metro batzuk aurrerago Oleako antepara ikusteko aukera izango dugu, gaur egun erabiltzen ez dena. Antepara hau betetzeko Keixeta erreka erabiltzen zen, bertatik pasatzen dena.

    Aurrerago, Deba ibaiaren beste aldean Txurruken auzunea agertzen da, eta atzean Salon eta Salonazpi baserriak, eta Sologoen industrialdea.

    Aurrerago 1910 hamarkadan zulatutako Arkaitzeko tunela albo batean utziko dugu, trenbidearen jatorrizko trazadura, 1888 urtekoaa, erabiltzen. Handik metro batzutara, ezkerrean, Arkaitz baserria zegoen. Arkaitz baserri hau burdinola izandakoa da.

    Ostean Mendizabal industrialdearen ondotik pasatuko gara. Industrialdea trenbidea eta Deba ibaiaren artean dago. Ibaiaren beste aldean, berriz, Sologoeneko zentrala ikus daiteke.

    Industrialdea bukatzerakoan, ezkerrean, Zuloaga baserria ikusiko dugu. Deba ibaiaren beste aldean, berriz, Irukurutzetako biribilla berria dago.

    Handik aurrera, hainbat metrotan, ibaiaren beste aldean, Sologoeneko zentraleko erretena ikus daiteke. Hurrengo errebueltan, Soraluzeko mugan bertan, Egotza baserrirako errepidea dago. Puntu horretan Bolu errota izan zen, trenbidea egiteko bota zutena.


    Osintxurainoko bidea

    Egotza errekak markatzen du Soraluze eta Bergara udalerrien arteko muga. Punto honetatik aurrera Osintxuko lurretan sartzen ari gara.

    Deba ibaiaren beste aldean Mugarri baserria dago. Bertakoa zen Paula Alberdi (Paulita), kolpeen kontrako ukenduengatik oso estimatua. Aspaldian kontatzen zutenez, Mugarri baserriko txabolan sorginak biltzen omen ziren.

    Osintxuko saihesbide azpitik pasako gara (iparraldeko muturra), eta aurrera egingo dugu. Metro batzuetara, Deba ibaian, Sologoeneko presa agertuko da, Sologoeneko zentralendako ura biltzen duena. Bidearen eta presaren parean iturria dago, ur ugari eta freskoa ematen duena.

    Osintxu auzunera gerturatzerakoan, Muskiritsu errekaren ezkerrean Bolu eta Bolu-barri baserriak agertzen dira. XIX mendean Muskiritsu erreka honek Irukurutzeta-Kortatzar mendilerro osoari izena ematen zion: Muskiritsu mendia. Puntu honetan ezkerrera hartu daiteke Osintxuko erroten ibilbidearekin bat egiteko.

    Gure bidean aurrera eginez, Muskiritsu erreka zeharkatu eta Debaren bestekaldean Osintxu auzunea ikusiko dugu, eliza eta guzti. Bertan autobusaren geltokia dago, Soraluzera itzuli nahi bada.


    Mekolalde aldera

    Osintxutik aurrera, trenbide naharren eta ibaiaren artean, Soraluce kooperatibaren lantegia topatuko dugu.

    Soraluceko lantegia atzean laga eta gero Osintxuko saihesbidearen hegoaldeko muturraren azpitik pasako gara.

    Beste ehunka metro egin ostean Mekolaldeko geltokiko trenbide hondatzara helduko gara. Gaur egun ez da aztarnarik geratzen, toki handi laua baizik. Geltoki honetan Maltzagatik zetozen trenak banatzen ziren, zati bat Zumagarrara joateko (goiko trena: Ferrocarriles Vascongados) eta bestea Gasteizera (beheko trena: The Anglo-Vasconavarro Railroad Company).

    Pixkat aurrerago, araztegi zaharraren aztarnak pasa era gero, Soraluce kooperatibako beste lantegia topako dugu. Aurrera egin beharrean eskumara joko dugu; zubia zeharkatu eta gero, autobusaren geltokira helduko gara, Soraluzera itzultzeko[3].

    Dena dela, nahi izan eta gero aurrera joan daiteke goiko edo beheko trenbideak jarraitzen, edo Soraluzera oinez itzuli.


    Irudiak

    Ondorengo argazkiak Bahnstrassenradwege: Antzuola-Soraluze lehengo trenbidetik web orrialdetik hartuta daude eta, beraz, ibilbide honen kontrako ikuspegitik aterata daude (hau da, Mekolalde >> Soraluze).

    (handiago ikusteko, sakatu gainean)


    Erreferentziak

    1. FEVE. Ferrocarriles Españoles de Vía Estrecha.
    2. Vía Verde de los Ferrocarriles Vascongados. Fundación de los Ferrocarriles Españoles.
    3. Pesa autobusak. Ordutegiak.