«Eitzako tunelak (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    No edit summary
    No edit summary
    1. lerroa: 1. lerroa:
    [[Fitxategi: Larreategiko_zubiak_04._Mendiola_industrialdea_(Bidegi).png | thumb | 400px | right | Larreategiko zubiak eta, eskuman, Eitzako tunelak (Bidegi)]]
    ==Ezaugarriak==
    ==Ezaugarriak==
    Eitzako tunelak [[Komunikabideak. Autobideak (eu)#Eibar-Gasteiz autobidea|Eibar-Gasteiz autobidearen]] parte dira. Maltzagatik etorrita, [[Larreategiko zubiak (eu)|Larreategi]] eta [[Sagar-errekako zubiak (eu)|Sagar-errekako]] zubien artean daude.
    Eitzako tunelak [[Komunikabideak. Autobideak (eu)#Eibar-Gasteiz autobidea|Eibar-Gasteiz autobidearen]] parte dira. Maltzagatik etorrita, [[Larreategiko zubiak (eu)|Larreategi]] eta [[Sagar-errekako zubiak (eu)|Sagar-errekako]] zubien artean daude.

    16:53, 10 iraila 2019(e)ko berrikuspena

    Larreategiko zubiak eta, eskuman, Eitzako tunelak (Bidegi)

    Ezaugarriak

    Eitzako tunelak Eibar-Gasteiz autobidearen parte dira. Maltzagatik etorrita, Larreategi eta Sagar-errekako zubien artean daude.

    Norabide bakoitzak bere tunela dauka, 733 metrotakoa. Tunel bakoitzeko sekzioa, berriz, 86 m2-koa da. Zabale baserriaren ezkerrean sartzen da mendian eta tunelek kurba egiten dute eskumara, Sagar-errekara pasatzeko.

    Izena tunel gaineko baserri multzoak ematen dio: Eitza, Eitzakoetxetxo eta Eitza Etxebarri.


    Kokapena

    Mapa kargatzen...


    Tunelaren eraikuntza (Tunelan)

    Eraikuntza

    Tunelak egiteko zulaketa eta leherketak erabili izan ziren.

    Gangaren barruko geruza egiteko 15x15x4 sarea jarri zuten, eta haren gainean porlan umela jaurti zuten. Porlanaren zabalera lurraren kalitatearen araberakoa eman zioten.


    Kontuak

    Autobidearen lehen egitasmoan tunel hauek ez ziren agertzen: Zabale aldean autobidea mendi magaletik joango zen, eta Sagar-errekaren gainetik Txara aldera pasako zen. Erlei errekara heldu eta gero Krabeliñatx azpiko tunel batetik Osintxu aldera joango zen.

    Orduko Udalbatzak lortu zuen autobidearen trazadura "atzera" bidaltzea, Sagar-errekatik eta Gallastegiko tuneletatik, modu honetan autobidea herritik aldenduz.

    Erreferentziak