Pinguinoak 433 (eu)

    Sorapediatik
    MCD 7-9 Ganz automotorea Maltzagako geltokian (Christian Schnabel)

    433 seriea

    Tren hauek Espainiako trenbide zabaketako lehen automotoreak izan ziren[1]. Bi kotxe zituzten, bata traktorea eta atoan bestea (baina kabinaduna).

    Ezizena pinguinoak

    Hiru alditan egin zituzten. Lehen azpiseriea gerra aurrean eraiki zuten, 1934-1935 urteetan, Norte enpresarentzat.

    Bigarrena RENFEk eskatu zuen Madril-Avila-Segovia lerroa elektrifikatu zutenerako, eta 1943-1945 urteetan jarri zuten martxan.

    Hirugarren seriea[2]

    Hirugarren seriea Miranda de Ebro-Bilbao lerroa elektrifikatu zenean egin zuten (1956-1957).

    SECN[3] enpresak 15 unitate eraiki zituen, denak 1.500 voltiotakoak. CAFek kutxak eta bogieak egin zituen, CENEMESAk motoreak eta neurri-aparatoak, SAPAk, EISAk eta ADASAk kontrol eta balazta sistemak eta Navalek azken muntaia.

    1956 urtean 11 unitate bukatu zituzten eta 1957an gainontzeko lauak.

    Azken unitateak 1991 arte erabili ziren Bizkaian, Bilbao-Portugalete-Triano trenbidean hain zuzen.


    Ganz automotore motza Azpeitiako museoan
    (Miguel A.L. Galán 2014)

    SAPAren ekarpena

    Gorago aipatu den moduan, SAPAk kontrol sistemak eta balazta sistemak eraikitzen hartu zuen parte.


    Erreferentziak

    • RENFE: 301/338-339/378-379/393 "Pingüinos". Miquel Palou (M.A.F., Barcelona 1997).
    1. Trenbide metrikoan Ferrocarriles Vascongadosek 1927 urtean eskatu zituen Ganz automotoreak
    2. SAPA Trayectoris histórica de una empresa (1935-1985). Vìctor Placencia Mendia (Andoaingo Udala 2012)
    3. Sociedad Española de Construcción Naval.