«Sagar-errekako zubiak (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    No edit summary
    No edit summary
    36. lerroa: 36. lerroa:
    Zubi hauek [[Komunikabideak. Autobideak (eu)#Eibar-Gasteiz autobidea|Eibar-Gasteiz autobidearen]] parte dira.
    Zubi hauek [[Komunikabideak. Autobideak (eu)#Eibar-Gasteiz autobidea|Eibar-Gasteiz autobidearen]] parte dira.


    Bi zubi paralelo dira, norabide bakoitzeko bi errai dutela. [Eitzako tunelak (eu)|Eitzako]] eta [[Gallastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko]] tunelen artean daude, [[Sagar-erreka (eu)|Sagar-errekaren]] gainean.
    Bi zubi paralelo dira, norabide bakoitzeko bi errai dutela. [[Eitzako tunelak (eu)|Eitzako]] eta [[Gallastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko]] tunelen artean daude, [[Sagar-erreka (eu)|Sagar-errekaren]] gainean.


    Zubiak 2003 urtean zabaldun zituzten, Maltzaga - Bergara (iparra) tartearekin batera.
    Zubiak 2003 urtean zabaldu zituzten, Maltzaga - Bergara (iparra) tartearekin batera.




    ==Eraikuntza==
    ==Eraikuntza==
    Eibar-Gasteiz autobidea diseinatzerakoan, zubiendako diseinu asko erabiki zituzten. Sagar-errekako zubiek arku bakarrekoak dira, zubia eusten duena, eta plataforma bat gainean.
    Eibar-Gasteiz autobidea eraikitzerakoan, zubiendako diseinu asko erabili zituzten. Sagar-errekako zubiek arku bakarrekoak dira, zubia eusteko, eta plataforma bat gainean, errepiderako.


    Inguruaren aldapak eta malkarrak kontutan izanik, eraikitzen hasi baino lehen erreka lurrez bete zuten, plataforma zabala lortu arte. Errekarentzat pasabidea egin zioten plataforma azpitik. Lurrezko plataforma gainean aldamioak jarri zituzten.
    Sagar-errekako lur malkarrak kontutan izanik, zubiak eraikitzen hasi baino lehen erreka tartea lurrez bete zuten, behin-behineko plataforma zabala lortu arte; eta plataforma honen azpitik errekarentzat propio pasabidea egin zioten. Lurrezko plataforma gainean aldamioak jarri zituzten.


    Ordurarte, zubi mota hauek bi fasetan egiten ziren: aurrena arkua, eta gaineko plaraforma gero. Sagar-errekakomzubiak egiterakoan biak bareea egin zituzten, arkua eta plataforma, bi aldeetatik hasita, penintsula iberikoan lehen aldiz.
    Ordurarte, zubi mota hauek bi fasetan egiten ziren: bi aldeetatik hasita aurrena arkua jasotzen zen, eta behin arkua gogortuta gaineko plataforma gero. Sagar-errekako zubiak egiterakoan biak batera egin zituzten, arkua eta plataforma, penintsula iberikoan lehen aldiz.


    Behin zubiak bukatuta, lurrezko plaraforma egiteko bota zuten luz guztia kendu zuten, ingutua lehengoratzeko.
    Zubiak bukatuta, behin behineko lurrezko plataforma kendu zuten, erreka eta bere ingurua lehengoratzeko.




    ==Kontuak==
    ==Kontuak==
    Zubia dagoen tokian bolera zegoen, ''bolo palma''n aritzekoa, Kantabriaren estiloko bolo jokua. Kantavriako etorkinekmsortunzuten, eta urtetan aritu ziren bertan... baina azkenean ahaztu egin zen.
    Zubia dagoen tokian bolera zegoen, ''bolo-palma''n<ref>[https://eu.m.wikipedia.org/wiki/Bolo-palma Bolo-palma]. Kantabriaren estiloko bolo jokua. Wikipedia (euskaraz).</ref> aritzekoa. Kantabriatik etorritako etorkinek sortu zuten, eta urtetan aritu ziren bertan... baina azkenean ahaztu egin zen.


    Zubia egirerakoan, aldamioak jartzeko inguru guztia estali zuten, errekarentzat tutu estu bat lagata.
    Zubia egiteko behin behineko plataforma egin zutenean ''bolo-palma'' bolatoki hau esparrua azpian geratu zen. Ingurua lehengoratzerakoan, baina, bolatokia zein [[Mutxaneko etxe zarra (eu)|Mutxaneko]] putzurako bidea desagertuta zeuden.  


    Zubia bukatuta, ingurua jatorrizko egoerara bueltatu zuten, baina ''bolo palma'' bolatokia eta Mutxaneko putzirako bidea desagertu ziren.
    2017 urtean, bide hau berreskuratzerakoan, ''bolo-palmaren kaxa''<ref>Txirloak jartzeko bederatzi zulodun harria.</ref> agertu zen atzera, puxkatuta.
     
    2017 urtean, bide hau berreskuratzerakoan, ''bolo palma''en txirloak jartzeko harria agertu zen atzera, puxkatuta.





    15:29, 9 iraila 2019(e)ko berrikuspena

    Sahar-erreka
    Argazkirik ez.jpg
    Ibaia Sagar-erreka
    Urtea 2003
    Mota Porlanezkoa
    Luzeera ¿? m
    Zabalera ¿? m
    Altuera ¿? m
    Erabilera Autobidea


    Irudiak

    (handitzeko, sakatu gainean)


    Kokapena

    Mapa kargatzen...


    Historia eta azalpena

    Zubi hauek Eibar-Gasteiz autobidearen parte dira.

    Bi zubi paralelo dira, norabide bakoitzeko bi errai dutela. Eitzako eta Gallastegiko tunelen artean daude, Sagar-errekaren gainean.

    Zubiak 2003 urtean zabaldu zituzten, Maltzaga - Bergara (iparra) tartearekin batera.


    Eraikuntza

    Eibar-Gasteiz autobidea eraikitzerakoan, zubiendako diseinu asko erabili zituzten. Sagar-errekako zubiek arku bakarrekoak dira, zubia eusteko, eta plataforma bat gainean, errepiderako.

    Sagar-errekako lur malkarrak kontutan izanik, zubiak eraikitzen hasi baino lehen erreka tartea lurrez bete zuten, behin-behineko plataforma zabala lortu arte; eta plataforma honen azpitik errekarentzat propio pasabidea egin zioten. Lurrezko plataforma gainean aldamioak jarri zituzten.

    Ordurarte, zubi mota hauek bi fasetan egiten ziren: bi aldeetatik hasita aurrena arkua jasotzen zen, eta behin arkua gogortuta gaineko plataforma gero. Sagar-errekako zubiak egiterakoan biak batera egin zituzten, arkua eta plataforma, penintsula iberikoan lehen aldiz.

    Zubiak bukatuta, behin behineko lurrezko plataforma kendu zuten, erreka eta bere ingurua lehengoratzeko.


    Kontuak

    Zubia dagoen tokian bolera zegoen, bolo-palman[1] aritzekoa. Kantabriatik etorritako etorkinek sortu zuten, eta urtetan aritu ziren bertan... baina azkenean ahaztu egin zen.

    Zubia egiteko behin behineko plataforma egin zutenean bolo-palma bolatoki hau esparrua azpian geratu zen. Ingurua lehengoratzerakoan, baina, bolatokia zein Mutxaneko putzurako bidea desagertuta zeuden.

    2017 urtean, bide hau berreskuratzerakoan, bolo-palmaren kaxa[2] agertu zen atzera, puxkatuta.


    Erreferentziak

    1. Bolo-palma. Kantabriaren estiloko bolo jokua. Wikipedia (euskaraz).
    2. Txirloak jartzeko bederatzi zulodun harria.