«Zeletako zubia (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    No edit summary
    No edit summary
     
    (Erabiltzaile berak tartean egindako 4 ekarpen ez dira erakusten)
    1. lerroa: 1. lerroa:
    {{Zubia (eu)  
    {{Zubia (eu)  
    | izena    = Zeletako / Kanposantuko zubia
    | izena    = Zeletako / Kanposantuko zubia
    | irudia    = Argazkirik_ez.jpg
    | irudia    = Zeletako_zubia._Plataforma_(Google_2013).png
    | ibaia    =  
    | ibaia    =  
    | urtea    = 1894 / 201.
    | urtea    = 1894 / 19xx / 201x
    | mota      = Porlanezkoa
    | mota      = Porlanezkoa
    | luzeera  = 32 m
    | luzeera  = 17 m
    | zabalera  = 3 m
    | zabalera  = 9 m
    | altuera  = 5 m  
    | altuera  = 4..8 m  
    | erabilera = Errepidea
    | erabilera = Errepidea
    }}
    }}


    ==Azalpen orokorrak==
    ==Azalpen orokorrak==
    Hortik San Andres eta Txururka bailaretako baserri gehienak. Baita Mendigainera eta estazio monolitikora.
    Garai bateko [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|trenbidearen]] eta gaur eguneko barne zeharbidearen gainetik pasatzen da. Ibilgailuentzat ia bide bakarra [[Zeleta auzunea (eu)|Zeleta]] auzunera eta [[Kanposantua (eu)|kanposantura]] joateko, [[San Andres bailara (eu)|San Andres]] eta [[Txurruka bailara (eu)|Txurruka]] bailaretako baserri gehienetara, eta [[Elosua-Plazentzia estazio megalitikoa (eu)|Elosua-Plazentzia estazio megalitikoa]].


    201 hamarkadan egokitu dute azken aldiz, zabalera polita emanda.
    Gaur eguneko zubia diagonalean eginda dago kurbak arintzeko, nahiz eta aldapa handiagoa izan.
     
    ''(Handiago ikusteko, sakatu gainean)''
    <gallery>
      Zeletako_zubia._Estaziotik_(Google_2013).png | Estazio aldetik <br> (Google 2013)
      Zeletako_zubia._Azpitik_(Google_2013).png    | Azpitik <br> (Google 2013)
    </gallery>




    28. lerroa: 34. lerroa:


    ==Historia==
    ==Historia==
    Hiru izan dira.
    Gaur eguneko zubia hirugarrena da.
     
    Aurrena, [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|Durango-Zumarraga trenbidea]] eraiki zenean egin zuten, 1894 urtean. Harrizkoa, arkuduna, eta nahikoa estua zen, gurdi bat pasatzeko lain. Zubi hau trenbidearen perpendikularra egin zuten.


    Aurrena, trenak eginda 1894. Arkua zuen.
    Gerra ostean, egur-kamioiak gora eta behera hasi zirenean, zubia zabaldu zuten. Porlanezko hegalak egin zizkioten bi aldetara.  


    Bigarrena, zati bat arkua eta bestea zabaldu zuten, kamioiak pasatzeko. Gerra ostean.
    Urte askotan halaxe iraun zuen, baina txiki geratu zen: ibilgailuen trafikoa asko handitu zen ([[Zeleta auzunea (eu)|Zeleta]] auzunekoa zein baserrietakoa zein [[Mendigain (eu)|Mendigainera]] doazenak), oinezkoentzat segurtasun falta zegoen ([[Zeleta auzunea (eu)|Zeleta]] auzunekoak zein ikasleak) eta, azkenik, ibilgailu astunak, egur-kamioiak, gero eta handiagoak izateaz gain atoiekin etortzen dira.  


    Azkena, 2010 hamarkadan, berri berria egin. errebuelta kentzeko eta zabalera ona emateko eta oinezkoentzako paso ederra ere.
    Horregatik, 2010 hamarkadan zubi zaharra bota zuten eta hasieratik zubi berri berria egin zuten. Trafikoa errazteko, poerpendikularra egin beharrean diagonalean egin zuten, modu horretan kurbak leuntzeko. Ibilgailuentzat zabalagoa da, eta oinezkoentzat ere espaloi ederrak ditu.




    ==Kontuak==
    ==Kontuak==
    Kamioia, enborrez goraino, frenuak galdu eta Kalonjeren etxean sartu.
    1970 hamarkadan, aldapa behera zetorren egur-kamioi bati balaztak matxuratu zitzaizkion zubi gainean bertan eta, ez ezkerrera ez eskumara, aurrera egin zuen [[Alejandro Calonge auzunea (eu)|Kalonje]] auzuneko aurreko etxebizitza baten sukaldean sartu zen arte. Zorionez, ez zen zauriturik izan.





    Hauxe da oraingo bertsioa, 19:58, 6 urria 2019 data duena

    Zeletako / Kanposantuko zubia
    Zeletako zubia. Plataforma (Google 2013).png
    Ibaia
    Urtea 1894 / 19xx / 201x
    Mota Porlanezkoa
    Luzeera 17 m
    Zabalera 9 m
    Altuera 4..8 m
    Erabilera Errepidea


    Azalpen orokorrak

    Garai bateko trenbidearen eta gaur eguneko barne zeharbidearen gainetik pasatzen da. Ibilgailuentzat ia bide bakarra Zeleta auzunera eta kanposantura joateko, San Andres eta Txurruka bailaretako baserri gehienetara, eta Elosua-Plazentzia estazio megalitikoa.

    Gaur eguneko zubia diagonalean eginda dago kurbak arintzeko, nahiz eta aldapa handiagoa izan.

    (Handiago ikusteko, sakatu gainean)


    Kokapena

    Mapa kargatzen...


    Historia

    Gaur eguneko zubia hirugarrena da.

    Aurrena, Durango-Zumarraga trenbidea eraiki zenean egin zuten, 1894 urtean. Harrizkoa, arkuduna, eta nahikoa estua zen, gurdi bat pasatzeko lain. Zubi hau trenbidearen perpendikularra egin zuten.

    Gerra ostean, egur-kamioiak gora eta behera hasi zirenean, zubia zabaldu zuten. Porlanezko hegalak egin zizkioten bi aldetara.

    Urte askotan halaxe iraun zuen, baina txiki geratu zen: ibilgailuen trafikoa asko handitu zen (Zeleta auzunekoa zein baserrietakoa zein Mendigainera doazenak), oinezkoentzat segurtasun falta zegoen (Zeleta auzunekoak zein ikasleak) eta, azkenik, ibilgailu astunak, egur-kamioiak, gero eta handiagoak izateaz gain atoiekin etortzen dira.

    Horregatik, 2010 hamarkadan zubi zaharra bota zuten eta hasieratik zubi berri berria egin zuten. Trafikoa errazteko, poerpendikularra egin beharrean diagonalean egin zuten, modu horretan kurbak leuntzeko. Ibilgailuentzat zabalagoa da, eta oinezkoentzat ere espaloi ederrak ditu.


    Kontuak

    1970 hamarkadan, aldapa behera zetorren egur-kamioi bati balaztak matxuratu zitzaizkion zubi gainean bertan eta, ez ezkerrera ez eskumara, aurrera egin zuen Kalonje auzuneko aurreko etxebizitza baten sukaldean sartu zen arte. Zorionez, ez zen zauriturik izan.


    Erreferentziak