«Zubiak (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    No edit summary
    12. lerroa: 12. lerroa:
    Beste zubi zaharra [[Herlaibiako zubia (eu)|Herlaibiako zubia]] da. Izenak argitzen duenez, inguru horeetan [[Komunikabideak. Aintzinako sarea (eu)#Ardatz nagusia: Deba Arroko errege bidea|Arabatik itsasorako bideak]] [[Erlei erreka (eu)|Erlei]] erreka ibi batez zeharkatzen zuen. XVIII menderako zubia zegoen bertan. Geroztik, bidea zabaldu, alboetan etxeak egin... garai bateko zubia errepide azpian ezkutatuta geratu da.
    Beste zubi zaharra [[Herlaibiako zubia (eu)|Herlaibiako zubia]] da. Izenak argitzen duenez, inguru horeetan [[Komunikabideak. Aintzinako sarea (eu)#Ardatz nagusia: Deba Arroko errege bidea|Arabatik itsasorako bideak]] [[Erlei erreka (eu)|Erlei]] erreka ibi batez zeharkatzen zuen. XVIII menderako zubia zegoen bertan. Geroztik, bidea zabaldu, alboetan etxeak egin... garai bateko zubia errepide azpian ezkutatuta geratu da.


    Deba ibaia zehakatzeko beste bi pasabide zahar ere izan dira, [[Gabolatseko harpasuak (eu)|Gabolatseko harpasuak]] eta [[Errekaldeko harpasuak (eu)|Errekaldeko harpasuak]]. XVIII menderako eginak ziren, eta XX mende hasieran [[Errekaldeko zubia (eu)|Errekaldeko zubia]] eta [[Gabolatseko zubia (eu)|Gabolatseko zubia]] egin arte erabili izan dira. Gaur egun deseginda daude harpasu hauek.
    Deba ibaia zehakatzeko beste bi pasabide zahar ere izan dira, [[Gabolatseko harpasuak (eu)|Gabolatseko harpasuak]] eta [[Errekaldeko harpasuak (eu)|Errekaldeko harpasuak]]. XVIII menderako eginak ziren, eta XX mende hasieran [[Gabolatseko zubia (eu)|Gabolatseko zubia]] eta [[Errekaldeko zubia (eu)|Errekaldeko zubia]] egin arte erabili izan dira. Gaur egun deseginda daude harpasu hauek.




    18. lerroa: 18. lerroa:
    [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|1888 Durango-Zumarraga trenbidea]] egin zutenean [[Zeletako zubia (eu)|Zeletako zubia]] eraiki zuten, San Andres bailarako bide nagusia errespetatzeko. Ordutik zubi hau zabaldu izan zutnen lehen, eta goitik behera bota zabalagoa berregiteko bigarrenean.
    [[Komunikabideak. Trenbidea (eu)|1888 Durango-Zumarraga trenbidea]] egin zutenean [[Zeletako zubia (eu)|Zeletako zubia]] eraiki zuten, San Andres bailarako bide nagusia errespetatzeko. Ordutik zubi hau zabaldu izan zutnen lehen, eta goitik behera bota zabalagoa berregiteko bigarrenean.


    Herkria gero eta handiago egiten ari zela, 1910 hamarkadan [[Gabolatseko zubia (eu)|Gabolatseko zubia]] eta [[Errekaldeko zubia (eu)|Errekaldeko zubia]] eraiki zituzten, [[Gabolatseko harpasuak (eu)|Gabolatseko harpasuak]] eta [[Errekaldeko harpasuak (eu)|Errekaldeko harpasuak]] ordezkatzeko. Hasiera batean pasarela soilak ziren, baina gerora gogortu zituzten eta, Gabolatseko kasuan, ibilgailuentzat zabaldu ere.


    1910 hamarkadan
    Gabolats eta Santa Ana,


    ==XX mende bukaerako zubiak==
    ==XX mende bukaerako zubiak==

    15:43, 31 abuztua 2019(e)ko berrikuspena

    Adi! Artikulu hau oraindik argitaratze prozesuan dago.
    Zuzentzen baduzu, edo informazioa gehitzen baduzu, mesedez ez kendu ohar hau. Eskerrik asko!

    Soraluze ibi baten ondoan sortua, eta gero zubia. Betzuk bide nagusiak lotzeko, beste batzuk herri barruan mugitzeko.


    Kokapena

    Zubi zaharrenak

    Soraluzeko zubi garrantzitsuena, dudarik gabe, zubi nagusia da. Arabatik itsasorako bideak Deba ibaia zeharkatzeko erabiltzen zuen ibiaren ondoan eraiki zuten.Soraluze herria ibi era zubi honen ondoan sortu zen. XVI menderako zubia bazegoen, XVIII mendean berria egin zuten, eta 1831ko ufalak bi uztai eruan zituenean 1843ean uztai luze eta ausart batekin ordeztu zuten. Gero, 1967 urtean gaur eguneko zubi zabala eraiki zen, azpian oraindik zubi zaharra gordetzen duela.

    Beste zubi zaharra Herlaibiako zubia da. Izenak argitzen duenez, inguru horeetan Arabatik itsasorako bideak Erlei erreka ibi batez zeharkatzen zuen. XVIII menderako zubia zegoen bertan. Geroztik, bidea zabaldu, alboetan etxeak egin... garai bateko zubia errepide azpian ezkutatuta geratu da.

    Deba ibaia zehakatzeko beste bi pasabide zahar ere izan dira, Gabolatseko harpasuak eta Errekaldeko harpasuak. XVIII menderako eginak ziren, eta XX mende hasieran Gabolatseko zubia eta Errekaldeko zubia egin arte erabili izan dira. Gaur egun deseginda daude harpasu hauek.


    XX mende hasierako zubiak

    1888 Durango-Zumarraga trenbidea egin zutenean Zeletako zubia eraiki zuten, San Andres bailarako bide nagusia errespetatzeko. Ordutik zubi hau zabaldu izan zutnen lehen, eta goitik behera bota zabalagoa berregiteko bigarrenean.

    Herkria gero eta handiago egiten ari zela, 1910 hamarkadan Gabolatseko zubia eta Errekaldeko zubia eraiki zituzten, Gabolatseko harpasuak eta Errekaldeko harpasuak ordezkatzeko. Hasiera batean pasarela soilak ziren, baina gerora gogortu zituzten eta, Gabolatseko kasuan, ibilgailuentzat zabaldu ere.


    XX mende bukaerako zubiak

    Mendiola industrialdea, Mendiola metalikoa, Olea, Mendizabal


    Saihesbidea etaautobidea

    Erlaikoa, San Martzialekoa, Larreategi, Sagar-erreka


    Sokazko zubia

    Gabolats eta Baltegietako bi etxeen artean, sokazko zubia egon zen. Hiru soka zituen, bat oinentzat etabeste biak eskuez oratzeko.


    Erreferentziak