«Eitzako tunelak (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    No edit summary
    No edit summary
     
    (Beste erabiltzaile batek tartean egindako 2 berrikusketa ez dira erakusten)
    5. lerroa: 5. lerroa:
    Norabide bakoitzak bere tunela dauka, 733 metrotakoa. Tunel bakoitzeko sekzioa, berriz, 86 m<sup>2</sup>-koa da. [[Zabale baserria (eu)|Zabale]] baserriaren ezkerrean sartzen da mendian eta tunelek kurba egiten dute eskumara, [[Sagar-erreka (eu)|Sagar-errekara]] pasatzeko.
    Norabide bakoitzak bere tunela dauka, 733 metrotakoa. Tunel bakoitzeko sekzioa, berriz, 86 m<sup>2</sup>-koa da. [[Zabale baserria (eu)|Zabale]] baserriaren ezkerrean sartzen da mendian eta tunelek kurba egiten dute eskumara, [[Sagar-erreka (eu)|Sagar-errekara]] pasatzeko.


    Izena tunel gaineko baserri multzoak ematen dio: [[Eitza baserria (eu)|Eitza]], [[Eitzakoetxetxo baserria (eu)|Eitzakoetxetxo]] eta [[Eitza Etxebarri baserria (eu)|Eitza Etxebarri]].
    Izena tunel gaineko baserri multzoak ematen dio: [[Eitza baserria (eu)|Eitza]], [[Eitzako-etxetxo baserria (eu)|Eitzako-etxetxo]] eta [[Eitza Etxebarri baserria (eu)|Eitza Etxebarri]].




    20. lerroa: 20. lerroa:




    [[Fitxategi: Eitzako_tunelak_(Tunelan).jpg | thumb | right | 400px | Tunelaren eraikuntza (Tunelan)]]
    [[Fitxategi: Eitzako_tunelak_(Tunelan).jpg | thumb | left | 400px | Tunelaren eraikuntza (Tunelan)]]
    ==Eraikuntza==
    ==Eraikuntza==
    Tunelak egiteko zulaketa eta leherketak erabili izan ziren.  
    Tunelak egiteko zulaketa eta leherketak erabili izan ziren.  
    28. lerroa: 28. lerroa:


    ==Kontuak==
    ==Kontuak==
    Autobidearen lehen egitasmoan tunel hauek ez ziren agertzen: Zabale aldean autobidea mendi magaletik joango zen, eta Sagar-errekaren gainetik [[Txara (eu)|Txara]] aldera pasako zen. [[Erlei erreka (eu)|Erlei]] errekara heldu eta gero [[Krabeliñatx (eu)|Krabeliñatx]] azpiko tunel batetik Osintxu aldera joango zen.
    Lehen egitasmoan tunel hauek ez ziren agertzen, autobidea herriaren gainean pasatzen zelako, [[Txara (eu)|Txaratik]]. Maltzagatik gaur eguneko trazadura zuen, baina [[Larreategiko zubiak (eu)|Larreategiko]] zubiek ezkerrera jotzen zuten; [[Eitzako tunelak (eu)|Eitzako tuneletan]] sartu beharrean mendi magaletik pasatzen zen, eta [[Sagar-erreka (eu)|Sagar-erreka]] zeharkatzen zuen [[San Martzial baserria (eu)|San Martzial]] atzetik segitzeko. Handik [[Txara (eu)|Txara]] guztia korritzen zuen [[Erlei erreka (eu)|Erlei]] errekara heldu arte; bertan eskumara jotzen zuen eta tunelean sartzen zen Osintxuraino, [[Kurutzekogaña (eu)|Kurutzekogaña]] azpitik pasatzen.
     
    Proiektu hura herrirako oso kaltegarria zelakoan, Aldundiaren tekniko eta politikoekin asko eztabaidatu ostean orduko Udalbatzak (Luis Felipe Galarraga alkatea zela) lortu zuen autobideren trazadura "atzetik" botatzea; hau da, [[Sagar-erreka (eu)|Sagar-errekatik]] eta [[Gallastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko tuneletatik]], modu honetan autobidea herritik aldenduz.


    Orduko Udalbatzak lortu zuen autobidearen trazadura "atzera" bidaltzea, [[Sagar-erreka (eu)|Sagar-errekatik]] eta [[Gallastegiko tunelak (eu)|Gallastegiko tuneletatik]], modu honetan autobidea herritik aldenduz.


    ==Erreferentziak==
    ==Erreferentziak==


    [[Kategoria: Zubiak eta tunelak]]
    [[Kategoria: Zubiak eta tunelak]]

    Hauxe da oraingo bertsioa, 19:10, 11 azaroa 2019 data duena

    Larreategiko zubiak eta, eskuman, Eitzako tunelak (Bidegi)

    Ezaugarriak

    Eitzako tunelak Eibar-Gasteiz autobidearen parte dira. Maltzagatik etorrita, Larreategi eta Sagar-errekako zubien artean daude.

    Norabide bakoitzak bere tunela dauka, 733 metrotakoa. Tunel bakoitzeko sekzioa, berriz, 86 m2-koa da. Zabale baserriaren ezkerrean sartzen da mendian eta tunelek kurba egiten dute eskumara, Sagar-errekara pasatzeko.

    Izena tunel gaineko baserri multzoak ematen dio: Eitza, Eitzako-etxetxo eta Eitza Etxebarri.


    Kokapena

    Mapa kargatzen...


    Tunelaren eraikuntza (Tunelan)

    Eraikuntza

    Tunelak egiteko zulaketa eta leherketak erabili izan ziren.

    Gangaren barruko geruza egiteko 15x15x4 sarea jarri zuten, eta haren gainean porlan umela jaurti zuten. Porlanaren zabalera lurraren kalitatearen araberakoa eman zioten.


    Kontuak

    Lehen egitasmoan tunel hauek ez ziren agertzen, autobidea herriaren gainean pasatzen zelako, Txaratik. Maltzagatik gaur eguneko trazadura zuen, baina Larreategiko zubiek ezkerrera jotzen zuten; Eitzako tuneletan sartu beharrean mendi magaletik pasatzen zen, eta Sagar-erreka zeharkatzen zuen San Martzial atzetik segitzeko. Handik Txara guztia korritzen zuen Erlei errekara heldu arte; bertan eskumara jotzen zuen eta tunelean sartzen zen Osintxuraino, Kurutzekogaña azpitik pasatzen.

    Proiektu hura herrirako oso kaltegarria zelakoan, Aldundiaren tekniko eta politikoekin asko eztabaidatu ostean orduko Udalbatzak (Luis Felipe Galarraga alkatea zela) lortu zuen autobideren trazadura "atzetik" botatzea; hau da, Sagar-errekatik eta Gallastegiko tuneletatik, modu honetan autobidea herritik aldenduz.


    Erreferentziak