«Zubiak (eu)»: berrikuspenen arteko aldeak

    Sorapediatik
    No edit summary
    No edit summary
    22. lerroa: 22. lerroa:


    ==XX mende bukaerako zubiak==
    ==XX mende bukaerako zubiak==
    Mendiola industrialdea, Mendiola metalikoa, Olea, Mendizabal
    1970 hamarkadan, besteak beste, Mendiola eta Mendizabal industrialdeak egin ziren Soraluzen. Errepidetik sartzeko bakoitzari bere zubia egin zioten: Mendiolako zubia eta Mendizabaleko zubia.


    Urte haietan ere beste zubi bat egin zuten, oinezkoentzat hau, Mendiola industrialdetik Igarateraino. Sahiesbidea egin zutenean
    Igarateko zubi hau


    ==Saihesbidea etaautobidea==
     
    Erlaikoa, San Martzialekoa, Larreategi, Sagar-erreka
     
    ==Saihesbide eta autobideko zubiak==
    Erlaikoa, San Martzialekoa,
     
    Azkenik, 2000 hamarkadako hasieran, era herri barruko ''saihesbidea''<ref>Errekalde >> Olea >> Estazio kalea >> Ezoziabidea >> Mendiola industrialdea.</ref> egiteko Oleako presaren ondoan izen bereko zubia egin zuten: Oleako zubia.
     
     
    Larreategi, Sagar-erreka





    16:57, 31 abuztua 2019(e)ko berrikuspena

    Adi! Artikulu hau oraindik argitaratze prozesuan dago.
    Zuzentzen baduzu, edo informazioa gehitzen baduzu, mesedez ez kendu ohar hau. Eskerrik asko!

    Soraluze ibi baten ondoan sortua, eta gero zubia. Betzuk bide nagusiak lotzeko, beste batzuk herri barruan mugitzeko.


    Kokapena

    Zubi zaharrenak

    Soraluzeko zubi garrantzitsuena, dudarik gabe, zubi nagusia da. Arabatik itsasorako bideak Deba ibaia zeharkatzeko erabiltzen zuen ibiaren ondoan eraiki zuten.Soraluze herria ibi era zubi honen ondoan sortu zen. XVI menderako zubia bazegoen, XVIII mendean berria egin zuten, eta 1831ko ufalak bi uztai eruan zituenean 1843ean uztai luze eta ausart batekin ordeztu zuten. Gero, 1967 urtean gaur eguneko zubi zabala eraiki zen, azpian oraindik zubi zaharra gordetzen duela.

    Beste zubi zaharra Herlaibiako zubia da. Izenak argitzen duenez, inguru horeetan Arabatik itsasorako bideak Erlei erreka ibi batez zeharkatzen zuen. XVIII menderako zubia zegoen bertan. Geroztik, bidea zabaldu, alboetan etxeak egin... garai bateko zubia errepide azpian ezkutatuta geratu da.

    Deba ibaia zehakatzeko beste bi pasabide zahar ere izan dira, Gabolatseko harpasuak eta Errekaldeko harpasuak. XVIII menderako eginak ziren, eta XX mende hasieran Gabolatseko zubia eta Errekaldeko zubia egin arte erabili izan dira. Gaur egun deseginda daude harpasu hauek.


    XX mende hasierako zubiak

    1888 Durango-Zumarraga trenbidea egin zutenean Zeletako zubia eraiki zuten, San Andres bailarako bide nagusia errespetatzeko. Ordutik zubi hau zabaldu izan zutnen lehen, eta goitik behera bota zabalagoa berregiteko bigarrenean.

    Herkria gero eta handiago egiten ari zela, 1910 hamarkadan Gabolatseko zubia eta Errekaldeko zubia eraiki zituzten, Gabolatseko harpasuak eta Errekaldeko harpasuak ordezkatzeko. Hasiera batean pasarela soilak ziren, baina gerora gogortu zituzten eta, Gabolatseko kasuan, ibilgailuentzat zabaldu ere.


    XX mende bukaerako zubiak

    1970 hamarkadan, besteak beste, Mendiola eta Mendizabal industrialdeak egin ziren Soraluzen. Errepidetik sartzeko bakoitzari bere zubia egin zioten: Mendiolako zubia eta Mendizabaleko zubia.

    Urte haietan ere beste zubi bat egin zuten, oinezkoentzat hau, Mendiola industrialdetik Igarateraino. Sahiesbidea egin zutenean

    Igarateko zubi hau 
    


    Saihesbide eta autobideko zubiak

    Erlaikoa, San Martzialekoa,

    Azkenik, 2000 hamarkadako hasieran, era herri barruko saihesbidea[1] egiteko Oleako presaren ondoan izen bereko zubia egin zuten: Oleako zubia.


    Larreategi, Sagar-erreka
    


    Sokazko zubia

    Gabolats 4ko eta Baltegieta 12ko etxeen artean, sokazko zubia egon zen. Hiru soka zituen, bat oinentzat etabeste biak eskuez oratzeko. Zubi hau ez zen publikoa, partikularra baizik.


    Etorkizuna: egitasmoak

    Erreferentziak

    1. Errekalde >> Olea >> Estazio kalea >> Ezoziabidea >> Mendiola industrialdea.